رييس گروه باستان شناسي ميراث فرهنگي اردبيل:

رود ارس به عنوان میراث ناملموس به ثبت ملی می رسد

رود ارس به عنوان میراث ناملموس به ثبت ملی می رسد

گروه خبر: رییس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل از ثبت رودخانه مرزی ارس به عنوان میراث ناملموس با مشارکت سه استان آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و اردبیل خبر داد.
به گزارش آرازآذربایجان ، روح الله محمدی افزود: این رودخانه یکی از رودهای مرزی است که در فولکلور شمال غرب کشور ریشه ای عمیق دارد.
وی بیان کرد: این رودخانه همواره در باور مردم ساکن در منطقه آذربایجان اهمیت و جایگاه ویژه ای داشته و افسانه ها و داستان های متعددی در طول تاریخ پیرامون آن شکل گرفته است.
رییس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: همچنین آثار تاریخی متعددی در کنار این رود خانه احداث شده که هر یک روایتی از تاریخ مردم ساکن در حاشیه آن را به تصویر می کشد.
او اضافه کرد: بر این اساس رودخانه ارس بدلیل جایگاه خود در ادبیات و باور مردم ساکن در پیرامون آن می تواند به عنوان اثر میراث ناملموس مشترک بین سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل به ثبت ملی برسد.
ارس با هزار و ۷۲ کیلومتر به عنوان یکی از طولانی ترین رودخانه های کشور در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان، ترکیه و ارمنستان واقع است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 6 =