استاندار: اولویت‌ آذربایجان‌غربی توسعه زیرساخت‌هاست

استاندار: اولویت‌ آذربایجان‌غربی توسعه زیرساخت‌هاست

آرازآذربایجان،استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یکی از اولویت‌های مهم در توسعه استان، توجه به زیرساخت‌ها بوده که امیدواریم در همه بخش ها اقدامات اساسی و قابل توجهی صورت گیرد.
محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های برق رسانی آذربایجان غربی افزود: با وجود شرایط خاص استان مانند صعب‌العبوری و کوهستانی بودن بسیاری از مسیرهای روستایی، محدودیت‌ها و شرایط ویژه مرزی، در بسیاری از شاخص‌های حوزه برق بالاتر از متوسط کشوری هستیم.
وی ادامه داد: نگاه ویژه و همت جهادی مسوولان در خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم استان مورد توجه بوده و خدمات لازم به سرعت در اختیار مردم به ویژه در مناطق محروم قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی نیز در این آیین از واگذاری ۶۰۰ سلول خورشیدی به عشایر این استان، خبر داد و گفت: با توجه به اینکه عشایر به دلیل کوچ دسترسی به برق نداشته‌اند با یک ابتکار جدید و با استفاده از فناوری‌های روز نسبت به تأمین برق با استفاده مولدهای کوچک خورشیدی قابل‌حمل اقدام شده است.
اکبر حسن بگلو بیان کرد: قیمت کل هر پنل خورشیدی ۱۰۰ میلیون ریال است و تنها ۱۰ درصد قیمت تمام‌شده پنل‌ها توسط عشایر پرداخت و مابقی آن توسط شرکت توزیع، تأمین اعتبار می‌شود.
در ادامه این آیین به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح برق رسانی در این استان به بهره‌برداری رسید.
۲ هزار و ۸۱۸ روستای آذربایجان‌غربی از برق پایدار برخوردار است و پیش بینی می شود که سال آینده همه مردم استان شامل شهرها و روستاها حتی در روستاهای زیر ۱۰ خانوار هم از خدمات شبکه برق برخوردار شوند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲:۴۰ ب.ظ

دیدگاه


− شش = 2