مدیرعامل آبفای استان خبرداد

شناسایی بیش از ۵۴۲ هزار مشترک بد مصرف آب در آذربایجان‌غربی

شناسایی بیش از ۵۴۲ هزار مشترک بد مصرف آب در آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی، مشترکین بد مصرف آب در استان را ۵۴۲ هزار و ۶۰۰ هزار خانوار شهری و روستایی اعلام کرد.
محمد اشرفی افزود: ۳۸۹ هزار خانوار در استان بالای الگوی مصرف در شهرها معادل ۳۸ درصد مشترکین شهری و ۱۵۳ هزار و ۶۰۰ خانوار در روستاها معادل۵۱ درصد مشترکین روستایی شناسایی شدند.
وی ادامه داد: میانگین مصرف آب به صورت روزانه در استان ۱۹۸ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر است که سرانه کشوری حدود ۲۲۰ لیتر اعلام شده‌است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه میانگین مصرف آب در ارومیه ۲۰۲ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر است، اظهار کرد: مصرف آب در روستاهای استان حدود ۴۰ درصد بیشتر از شهرهاست.
وی تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۱۶ هزار و ۴۰۰ مشترک شهری و ۳۰۳ هزار و ۶۰۰ مشترک روستایی در استان ثبت شده‌ است.
اشرفی با بیان اینکه متوسط آب بدون درآمد استان ۳۵.۶ درصد است ، اظهار کرد: در سال گذشته ۸۹ کیلومتر شبکه توزیع آب اصلاح و بازسازی شده و در سال جاری نیز برای اصلاح و بازسازی۱۴۳ کیلومتر شبکه توزیع آب برنامه ریزی شده‌ است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی، ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز فصل تابستان و پر مصرفی به اتمام نرسیده به طور متوسط نیازمند ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب برای عبور از فصل تابستان هستیم.
وی خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی و اقدامات بعمل آمده توسط شرکت آب و فاضلاب استان، آب شرب مورد نیاز مردم در شهر و روستاها تامین شده و هیچ‌گونه جیره‌بندی را شاهد نخواهیم بود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 5