مديرکل حفاظت از محيط زيست استان:

۵۲ درصد آلودگی هوای آذربایجان‌غربی در اثر ریزگردها است

۵۲ درصد آلودگی هوای آذربایجان‌غربی در اثر ریزگردها است

گروه خبر:مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: در میان آلاینده‌های هوا، ریزگردها سهم ۵۲ درصدی در آلودگی هوای استان آذربایجان‌غربی دارد.
پرویز آراسته در نشست خبری ضمن تاکید بر ضرورت توجه به کاهش آلاینده‌های هوا اظهار داشت: از سال ۱۳۷۴، ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک نام‌گذاری شده که امسال نیز با شعار “نقش من در حفظ هوای پاک چیست؟ و در چه حدی است؟ آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه سهم هر فرد در کاهش آلودگی هوا باید مشخص شود افزود: متاسفانه اکنون دمای کره زمین رو به افزایش بوده و این عامل تغییر اقلیم را در پی دارد که به شکل خشکسالی و افزایش گرد و غبار در ایران و سایر کشورهای همسایه ظاهر می‌شود.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی بیان کرد: سالیانه سه میلیون نفر در دنیا به سبب آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند که ۹۰ درصد این تعداد در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.
آراسته گفت: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جای استفاده از خودروهای شخصی، الزام خودروسازان به ساختن خودروهای استاندارد، افزایش کیفیت بنزین‌های مصرفی و افزایش میران فضای سبز که در آذربایجان‌غربی نسبت به متوسط کشوری از وضعیت خوبی برخوردار است از جمله راهکارهای کاهش آلودگی هوا به شمار می رود.
وی اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال آذربایجان‌غربی دارای ۳۰ روز با شاخصه بسیار خوب، ۱۷۷ روز سالم، ۸۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، هشت روز ناسالم، یک روز خیلی ناسالم و یک روز خطرناک بود.
آراسته با اشاره به سهم آلاینده‌ها آلودگی هوای استان تصریح کرد: ۵۲ درصد از آلودگی هوا مربوط به ریزگردها، ۴۳ درصد ریزگردها با قطر ۱۰ میکرون، شش درصد منو کسیدکربن و یک درصد دی اکسید گوگرد است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی افزود: اکنون طرح جامعه آلودگی هوا در آذربایجان‌غربی تهیه و برای اجرا در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که با کمک سایر دستگاه‌ها به اجرا در می‌آید.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای توزیع بنزین یورو چهار در ارومیه انجام می‌شود بیان کرد: در سال، ۷۰ روز در ارومیه پدیده وارونگی هوا رخ می‌دهد که اغلب در فصل زمستان بوده و میزان غلظت آلاینده‌ها افزایش می‌یابد که با گرم‌شدن هوا به شرایط عادی باز می‌گردد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۷:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 3