فرماندار اروميه:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کلید توسعه اقتصادی است

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کلید توسعه اقتصادی است

گروه خبر:فرماندار ارومیه گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کلید توسعه اقتصادی است.
به گزارش آرازآذربایجان، عباس حسن‌خانی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی، اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از ضرورت‌ها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی جوامع به شمار می‌آید.
وی تصریح کرد: از ضرورت‌ها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی، نظام آموزش برای ایجاد مهارت‌های لازم سرمایه انسانی است و در این میان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تلفیقی است از علم، فن و هنر و نقش بسیار مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد ایفا کرده و مضمونی توسعه‌ای دارد.
فرماندار ارومیه خاطرنشان کرد: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تغییرات اجتماعی و فرهنگی خصوصا در رشد و بهبود فرهنگ کاری حائز اهمیت است.
این مسؤول اضافه کرد: باید به این نوع آموزش‌ها در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم، چرا که توسعه جامعه در گرو رشد و توسعه نیروی انسانی بوده و این امر نیز با آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای بیشتر قابل دستیابی است.
حسن‌خانی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی یکی از ضروریات در بازار کار است، ادامه داد: ارائه صرف آموزش‌های نظری نمی‌تواند ما را در بازار کار به توفیق برساند و باید در کنار آموزش نظری به آموزش مهارت نیز توجه ویژه‌ای شود.
این مسؤول اعلام کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی نیز در این خصوص به خوبی به وظیفه خود عمل کرده است و این امر را می‌توان در بازار کار استان به خوبی لمس کرد.
فرماندار ارومیه اظهار داشت: امیدواریم فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی همچنان به رسالت خود در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی عمل کرده و جوانان بیش از پیش با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آشنا شوند.
*نقش موثر آموزش‌های مهارتی در زیرساخت‌های اقتصادی جامعه
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: آموزش‌های مهارتی در زیرساخت‌های اقتصادی جامعه نقش موثری دارند.
محسن مددی در دیدار با فرماندار ارومیه اظهار داشت: اداره آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با تمام توان در راستای ارائه مهارتی اقدام می‌کند.
وی با اشاره نقش موثر آموزش‌های مهارتی در زیرساخت‌های اقتصادی جامعه، تصریح کرد: نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه‌های یک کشور برای توسعه و پیشرفت است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز از راهکارهایی است که نیروی انسانی را برای توسعه و پیشرفت کشور آماده و تجهیز می‌کند.
این مسؤول اعلام کرد: سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی، تجهیزات و سرمایه، بدون نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآمد، بلااستفاده خواهد ماند و این نیروی انسانی است که داشته‌های ما را بارور می‌سازد.مددی با تاکید بر شناسایی نیازهای جامعه، اظهار امیدواری کرد که با شناسایی بیش از پیش نیازهای جامعه و ایجاد بستر مناسب برای آموزش مهارتی موردنیاز، آینده درخشانی برای استان و نیروهای کارآمد فراهم شود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی اظهار داشت: امید می‌رود تمام جوانان آذربایجان غربی با فراگیری مهارت، بتوانند علاوه بر پاسخگویی به نیاز بازار کار، کارآفرینی را نیز مدنظر قرار دهند.در پایان این دیدار لوح تقدیر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به مناسبت تعامل فرمانداری با نظام مهارتی کشور به فرماندار ارومیه اهداء شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


4 + پنج =