معاون وزير راه و شهرسازي :

راه‌آهن ارومیه مراغه آماده افتتاح است

راه‌آهن ارومیه مراغه آماده افتتاح است

گروه خبر: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آمادگی ۱۰۰ درصدی برای افتتاح طرح راه‌آهن مراغه – ارومیه وجود دارد و طرح ‌های ریلی قزوین – رشت و میانه – بستان‌آباد در اولویت‌ های بعدی به بهره برداری می رسد.
به گزارش آرازآذربایجان ، خیرالله خادمی افزود: طرح راه آهن مراغه – ارومیه طبق برنامه با تلاش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور، پیمانکاران و مشاوران و همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در مهرماه به مرحله بهره ‌برداری رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی هم بیان کرد: عملیات عمرانی راه آهن مراغه – ارومیه به عنوان یکی از طرح های ملی به اتمام رسیده است و شرکت رجا /راه آهن جمهوری اسلامی ایران/ نیز تجهیز آن را انجام می دهد.
ابراهیم مبارک قدم ادامه داد: این طرح در اوایل ماه ربیع الاول با حضور رییس جمهوری افتتاح شود و زمان دقیق آن اعلام خواهد شد.
مسیر خط آهن ۱۸۲ کیلومتری مراغه – میاندوآب – مهاباد – نقده – ارومیه در سال ۱۳۸۱ آغاز شد و آذربایجان غربی را به استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و بالاخره به مرکز کشور وصل می کند. برای هر کیلومتر ریل گذاری این طرح ۴۵ تا ۵۰ میلیارد ریال و برای کل آن بیش از پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که بخش عمده آن در دولت تدبیر و امید بوده است.
این مسیر ریلی دارای چهار ایستگاه است و ایستگاه ارومیه با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا و یک سالن ترانزیت، بزرگترین ایستگاه این مسیر به شمار می رود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


1 + چهار =