نماينده مردم پيرانشهر در مجلس:

تنگنای معیشتی مرزنشینان امنیت ملی را تهدید می کند

تنگنای معیشتی مرزنشینان امنیت ملی را تهدید می کند

گروه خبر: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت : تنگنای معیشت مرزنشینان و بیکاری در این مناطق که باعث فشار شده و تهدید امنیت ملی است .
به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: لایحه بودجه ۹۸ با ۲۰ روز تأخیر ارائه شد و در حالی که باید از لحاظ کمی و کیفی در راستای برنامه توسعه کشور باشد اینگونه نبود، همچنین باید گزارشی از بودجه ۹۷ به مجلس داده می‌شد که این اقدام صورت نگرفت.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره سفرهای استانی رئیس جمهور اظهار داشت: طی سفر آقای روحانی به حوزه انتخابیه اعتباراتی اختصاص داده شد که هنوز عملیاتی نشده است چنانچه درباره اعتبارات پروژه احداث اتوبان پیرانشهر- نقده و بیمارستان پیرانشهر قول‌هایی داده شد اما هنوز اجرایی نشده است.
وی در ادامه با تأکید بر آن که تأمین آب شرب پیرانشهر بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: لازم است نسبت به رتبه‌بندی معلمان اقدام شود که در جهت تکریم مقام معلم است، همچنین باید حقوق شاغلین و بازنشستگان همسان‌سازی شود.خضری در ادامه خواستار اختصاص اعتبار مناطق عملیاتی جنگی پیرانشهر و سردشت به واسطه ماده (۱۱۲) برنامه ششم توسعه کشور شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه در تذکری خطاب به رئیس جمهور بیان داشت: در سخنرانی امروز آقای روحانی صحبتی از حادثه زاهدان برای دانش‌آموزان نشد در حالی که هنوز حادثه شین آباد نیز فراموش نشده است از این رو باید برای نوسازی و استانداردسازی مکان‌های آموزشی تدبیری اندیشیده شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به جمع‌آوری امضا برای طرح دوفوریتی جلوگیری از شلیک به کولبران خاطر نشان کرد: شلیک به کولبران اقدام تأسف‌باری است و در حالی که رئیس جمهور کارت الکترونیک به مرزنشینان داده است هنوز از آن استفاده نمی_شود از این رو باید معیشت مرزنشینان و کاهش بیکاری در این مناطق که باعث فشار شده و تهدید امنیت ملی است در نظر گرفته شود./

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


1 × دو =