تبادلات تجاری زمینی در آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد

تبادلات تجاری زمینی در آذربایجان‌غربی  افزایش می‌یابد

گروه خبر:وزیر راه وشهرسازی از برنامه ریزی برای افزایش مبادلات تجاری مرزی به صورت زمینی در آذربایجان غربی خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان، محمد اسلامی در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی سرو با اشاره به مستعد بودن آذربایجان غربی در بحث مرز و دروازه‌های مرزی، گفت: پیگیری‌های لازم برای انجام تبادلات تجاری بیش از پیش از مرزهای استان صورت می‌گیرد.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی یکی از استان‌های بااستعداد بالا و نقش آفرین بین‌المللی است که نقش مهمی در بخش ترانزیت دارد.
اسلامی با اشاره به افتتاح بیش از ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و روستایی در آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: در این سفر دو روزه تصمیم بر این شد تا مسیر کریدور شروع شده از بازرگان با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ایمن سازی راه‌های ترانزیتی، گفت: در حوزه تجارت ترتیبی داده خواهد شد تا تبادلات تجاری اغلب به وسیله مرزهای آذربایجان‌غربی که دروازه‌های بزرگی دارد، صورت گیرد.
وی با اشاره به افزایش تبادلات ریلی بین ایران و ترکیه، تصریح کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده بین راه آهن‌های دو کشور و معاهده چند جانبه برای هماهنگی در تعرفه‌ها سبب افزایش این مهم شده به طوری که مبادله تجاری روزانه ۱۰۰ واگن از طرفین یک دستاورد جدید و تعامل متفاوت است.
اسلامی از انجام گفت‌وگوهایی برای ایجاد یک اتصال ریلی دیگر با کشور ترکیه خبر داد و یادآور شد: در صورت گذر از مرحله گفت‌وگو اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تعامل متفاوت بین راه آهن دو کشور در حال اجرا است که امید می‌رود روز به روز این روند بهبود یابد.
اسلامی با اشاره به اخذ عوارض در جاده شهید کلانتری (مسیر ارومیه به تبریز)، گفت: اخذ ۲ بار عوارض در این مسیر به دلیل پیمانکاری بخش خصوصی است که رسیدگی به این موضوع در دست اقدام است.
وی سرعت عملیات احداث پایانه‌های مرزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه فرودگاهی در مناطق مرزی حائز اهمیت است که سرعت بخشی برای تکمیل کریدور اصلی شمالغرب کشور در دستور کار قرار دارد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع دیگر در مباحث حوزه تجارت مرزی، پیگیری مراودات با ضریب نفوذ بیشتر است که این امر در حال تقویت است.
وزیر راه و شهرسازی در پایان سفر دو روزه به آذربایجان غربی گفت: سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض طبق پیمایش در آزاد راه ارومیه_ تبریز به زودی راه اندازی می شود.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر ۲ روزه به آذربایجان‌غربی چندین طرح عمرانی را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.
شروع عملیات احداث ۲۴ کیلومتر از محور خوی – قطور – رازی، ۱۳۶ کیلومتر از طرح ابرار راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی، مجتمع آشوریان ارومیه، مجموعه فرهنگی ورزشی اداره کل راه و شهرسازی، ۵۸ کیلومتر جاده بزرگراهی و اصلی و سالن مسافری پایانه مرزی سرو از برنامه‌های روز چهارشنبه وزیر راه در آذربایجان‌غربی بود.
بازدید از پایانه مرزی تمرچین، بهره برداری از روکش آسفالت ۱۵۷ کیلومتری و افتتاح همزمان ادارات راه و شهرسازی سه شهرستان استان در پیرانشهر، کلنگ زنی محور نالاس در سردشت، بازدید از کمربندی و کریدور بزرگراهی غرب کشور در بوکان، افتتاح ۲ دستگاه تونل در شاهین دژ، بازدید از بیمارستان در حال احداث و محور تکاب – شاهین‌دژ، بازدید از کمربندی میاندوآب و بازدید از تقاطع محمدیار نقده از برنامه‌های روز دوم حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی بود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱:۱۰ ب.ظ

دیدگاه


3 + سه =