مدیرکل بازرسی استانداری

آماده باش دستگاه‌های خدمات رسان آذربایجان‌غربی در مرز تمرچین

آماده باش دستگاه‌های خدمات رسان آذربایجان‌غربی در مرز تمرچین

آراز آذربایجان،مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان‌غربی گفت:دستگاه‌های خدمات رسان در پایانه مرزی تمرچین برای بازگشت زائران با حداکثر ظرفیت به حالت آماده باش در می‌آیند.
منصور میرزایی در جلسه قرارگاه اربعین حسینی پایانه مرزی تمرچین با اشاره به تاکید ویژه استاندار آذربایجان‌غربی برای آمادگی کامل جهت ورود زائران به کشور، اظهار کرد: مسیر منتهی به تمرچین از سمت کربلا حدود ۱۰ ساعت است که در همین راستا پیشنهاد دادیم تا اکیپ‌هایی در این مسیر مستقر شود تا میزان ورود زائران به کشور از مرز تمرچین را قبل از رسیدن آنان، گزارش دهند.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش چند برابری خدمات ارائه شده برای زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین، افزود: با مدیریت مقام عالی استان و همکاری همه جانبه مسؤولان استانی کمبودی در اعزام زائران به کربلا احساس نشد که امیدواریم با تلاش مضاعف در ورود زائران به کشور نیز هیچ مشکلی در مرز تمرچین به وجود نداشته باشد.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل عمومی لازم سریعاً در مرز تمرچین مستقر شود، گفت: نباید در اعزام زائران از مرز تمرچین به داخل کشور فقط به پایانه‌های مسافربری استان اتکا کرد و لازم است تا از ظرفیت‌های سایر استان‌های همجوار و حتی مرکزی نیز بهره برد.
وی اضافه کرد: برای ورود زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین به کشور باید با برنامه ریزی دقیق به دنبال حداکثر ایجاد ظرفیت باشیم.
میرزایی همچنین انتخاب مرز تمرچین پیرانشهر برای اعزام زائران اربعین حسینی به کربلا را نقطه عطفی در توسعه آذربایجان‌غربی دانست و ادامه داد: ایجاد زیر ساخت‌های لازم در منطقه برای میزبانی شایسته از زائران اربعین در مدت سه ماهه ستودنی است و این روند باید به گونه‌ای ادامه یابد تا در سال آتی ظرفیت اعزام زائران از این نقطه مرزی چندین برابر افزایش یابد
وی در رابطه با دستاوردهای فرهنگی و امنیتی تعیین مرز تمرچین به عنوان یکی از ۶ گذرگاه اعزام زائران به کربلای معلی، گفت: حضور زائران اربعین حسینی در منطقه و استقبال کم نظیر اهل تسنن از آنان نشان داد که وحدت و اتحاد در ایران اسلامی کم نظیر و مثال زدنی است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


8 − = شش