تحقق ۹۴ درصدی وصول درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی طی سال جاری

تحقق ۹۴ درصدی وصول درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی طی سال جاری

آراز آذربایجان- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: ۳۴پروژه سرمایه گذاری خارجی در استان درحال فعالیت است.
داوود غفارپور در نشست خبری بااصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزارشد، افزود: در حال حاضر ۳۴پروژه با حضور سرمایه گذاران کشورهای آذربایجان، چین، عراق، ترکیه، فرانسه و آلمان با حجم سرمایه گذاری ۴۸۶میلیون دلار در استان در حال فعالیت است.
وی تصریح کرد: از سال ۸۹ و از زمان آغاز بکار مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تاکنون یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون دلار حجم مصوب سرمایه گذاری دراستان بوده که بدلیل تحقق نشدن یک پروژه باحجم سرمایه ۷۰۰میلیون دلاری آمار واقعی سرمایه گذاری مصوب به ۴۵۸ میلیون دلار کاهش یافت.
وی بااشاره به اینکه ۱۷۳۵ درخواست سرمایه گذاری در سامانه پنجره واحد اقتصادی استان ثبت شده است، اظهار کرد: ازاین تعداد تعداد ۱۲۲۰مورد منجر به صدور مجوز، ۶۰ مورد درجریان صدور مجوز و ۱۴۴مورد در حال استعلام از سوی دستگاه های مرتبط هستند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بااشاره به اینکه در سال گذشته مجموع اعتبارات استان ۸۱۰ میلیارد تومان بوده و از این مبلغ ۷۸۴میلیارد تومان جذب شده است، یادآورشد: در سال جاری مجموع اعتبارات استان بالغ بر ۵۲۵ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۰۰میلیارد تومان آن جذب قطعی شده است.
غفارپور درخصوص سهم درآمد آذربایجان غربی در سال جاری نیز افزود: درسال جاری سهم درآمد استان ۱۴۱۵میلیارد تومان است که تاکنون بالغ بر ۱۱۰۷ میلیارد تومان آن وصول شده که با تحقق ۹۴درصدی رشد ۴۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
وی ادامه داد: رقم کل درآمد مصوب امور مالیاتی استان درسال جاری ۱۱۸۰میلیارد تومان است که از این رقم تاکنون ۹۴۱ میلیارد وصول شده که باتحقق ۴۴درصدی در آمد ها رشد ۹۵درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: پروژه ایجاد صنعت ملامین در ارومیه درحال حاضر تنها درحد یک تفاهم نامه بوده وهیچ گونه گام اجرایی در این خصوص انجام نشده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۳:۲۲ ب.ظ

دیدگاه


7 − یک =