رییس کل دادگستری

۱۴۵ نفر از زندانیان آذربایجان‌غربی مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند

۱۴۵ نفر از زندانیان آذربایجان‌غربی مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند

ارومیه- آراز آذربایجان- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴۵ نفر در این استان با تلاش و تحقیقات انجام شده مشمول عفو و تخفیف اعلامی رهبر معظم انقلاب شدند.
ناصر عتباتی روز دوشنبه در گفت و گو اظهار داشت: پرونده این محکومان در آذربایجان غربی ابتدا در کمیسیون عفو استان طرح و پس از حصول شرایط به کمیسیون مرکزی قوه قضائیه ارسال که پس از موافقت ریاست قوه قضائیه جمهوری اسلامی، پیشنهاد عفو را به محضر رهبر فرزانه انقلاب ارسال که با عفو این افراد موافقت شد.

وی ادامه داد: ۸۳ نفر از این تعداد با مشمول عفو از زندان آزاد و تعداد۶۲ نفر هم مشمول تخفیف مجازات در آذربایجان غربی شدند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه باشد ‌و همه باید در کنار کار فرهنگی در جامعه به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و محکومان مالی پای کار بیاییم.

عتباتی اظهار داشت: ارتقای آموزش‌های فرهنگی و تربیتی در جامعه یکی از موثرترین عوامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری است.

به گزارش آراز آذربایجان، ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنها قتل غیرعمد (شبه عمد و خطائی)، صدور چک بلامحل غیر کلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و عدم پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ در کشور تشکیل شد.

این ستاد با دریافت کمک‌های مردم خیر و نیکوکار به مددجویان جرایم غیرعمد تسهیلات وام (بدون بهره و کارمزد) اعطا می کند که اقساط وام از سومین ماه پس از آزادی دریافت می شود تا زندانی فرصت اشتغال به کار پیشین را پیدا کند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۳:۱۵ ب.ظ

دیدگاه


سه + = 7