‌مديرکل توسعه و تجهيز مدارس استان:

آذربایجان غربی در مهر ۹۸ هیچ مدرسه خشتی و گلی نخواهد داشت

آذربایجان غربی در مهر ۹۸ هیچ مدرسه خشتی و گلی نخواهد داشت

گروه خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه آذربایجان¬غربی در مهر ۹۸ هیچ مدرسه خشتی و گلی نخواهد داشت گفت: ۴۷۳ کلاس درس مهرماه ۹۸، تحویل آموزش و پرورش استان می شود.
‌به گزارش آرازآذربایجان ، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان افزود : در سطح استان ۶ هزار و ۲۸۲ کلاس درس از بخاری های نفتی استاندارد استفاده می کنند و تلاش می شود امسال برای ۵۳۳ کلاس درس سیستم گرمایشی موتورخانه ای راه اندازی کنیم.
آیدین رحمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پروژه های تحویلی مهرماه امسال در استان افزود: ۷۳ پروژه در قالب ۴۷۳ کلاس درس مهرماه در استان تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان ۴٫۰۵ متر مربع برای هر دانش آموز است، خاطرنشان کرد: میانگین کشوری فضای آموزشی ۵٫۱۸ مترمربع و سرانه استاندارد ۸٫۳۴ مترمربع برای هر دانش آموز است.رحمانی با اشاره مدارس تخریبی و نیازمند مقاوم سازی در استان گفت: بیش از ۶ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی و ۵ هزار و ۶۵۶ کلاس درس نیز نیازمند تخریب و بازسازی هستند .
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بابیان اینکه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقاوم سازی، تخریب و نوسازی مدارس استان نیاز است گفت: ۳۲ پروژه در قالب ۱۹۲ کلاس درس در دست مقاوم سازی است و ?? مدرسه در قالب ۲۲۲کلاس درس نیز در حال بازسازی است.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی جزء استان‌هایی است که باید به آن توجه شود، گفت: سهم اعتبارات ملی تخصیص یافته استان طی سال گذشته ۱۱۴ میلیارد تومان بود که سهم‌ اعتبارات استانی ۱۴۶ میلیارد تومان است.
مدیرکل نوسازی، توسعه، تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به تعهد ۸۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی خیرین در جشنواره ۲۱ خیرین مدرسه ساز در استان گفت: خیرین ‌۹۰‌ پروژه مدرسه سازی در قالب ۳۴۷ کلاس درس با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان متعهد شدند.وی ادامه داد: از این تعداد پروژه ۳۷ پروژه در قالب ۱۹۷ کلاس به صورت مشارکتی و ۵۲ پروژه به صورت صد در صد خیری خواهد بود.
رحمانی با اشاره به اهدای ۴۱ زمین به متراژ ۱۵۲ هزار متر مربع به امر مدرسه سازی در استان تصریح کرد: ۷۲۳ میلیون تومان نیز مجموع کمک‌های نقدی اهدا شده به امر مدرسه سازی در استان است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به وجود ۲۶۰ مدرسه در قالب ۴۷۷ کلاس درس کانکسی و وجود ۵ مدرسه در قالب ۱۱ کلاس درس خشت و گلی در استان بیان کرد: پروژه های در دست ساخت جایگزین مدارس خشت و گلی تاکنون پیشرفت ۵۰ درصدی دارد که تا مهرماه ۹۸؛ هیچ مدرسه خشت و گلی در استان نخواهیم داشت.
وی در خصوص مدرسه سبز تصریح کرد: اولین مدرسه خیر ساز کشور در مهاباد در دست ساخت است.مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری مدارس کم برخوردار در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.
ابراهیم محمدی افزود: اقلام و تجهیزات ویژه اجرای برنامه های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به ارزش ۵۳۰میلیون تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی و با مساعدت استانداری آذربایجان غربی در ۴۸ مدرسه کم برخوردار استان توزیع می شود

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


+ نُه = 16