نماينده مردم خوي در مجلس:

قیمت کالاها با کاهش نرخ دلار باید ارزان شود

قیمت کالاها با کاهش نرخ دلار باید ارزان شود

گروه خبر: عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تداوم فروش نفت ایران در کاهش قیمت دلار گفت: قیمت کالاهای که به بهانه افزایش نرخ دلار بالا رفته بود باید کاهش یابد .
به گزارش آرازآذربایجان ، سید تقی کبیری درباره درباره روند کاهش قیمت دلار گفت:افزایش قیمت دلار در بازار ارز در ماه های گذشته بدون توجه به مولفه های اقتصادی صورت گرفت و در همان زمان سقوط آزاد قیمت دلار می شد.
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:بعد از ۱۳ آبان ماه که دور جدید تحریم های آمریکا آغاز شد،بسیاری از کسانی که نگران افزایش بیشتر نرخ ها در بازار ارز بودند متوجه شدند بخش قابل توجهی از التهابات ناشی از فضای روانی بوده است چرا که براساس منطق اقتصادی نرخ دلار بسیار پایین تر از نرخ های بازار است.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم موفقیت امریکا در به صفر رسیدن فروش نفت جمهوری اسلامی ایران،افزود:قیمت نفت نسبت به آنچه در بودجه پیش بینی شده بوده بالاتر رفته که بیانگر کسب درآمد ارزی بیشتر است.
کبیری ، افزود:اینکه قیمت دلار در هفته گذشته به کانال ۱۱هزار تومان رسید تنها از این جهت که روند کاهشی را طی کرده مناسب است چرا که نرخ ۱۱هزار تومانی نیز برای دلار، قیمت کاذب بوده چرا قیمت واقعی دلار کمتر از ۹ هزار تومان است. وی گفت:تعامل کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تیم جدید اقتصادی دولت نسبت به گذشته بیشتر شده و در این راستا بانک مرکزی حداقل بخشی از پیشنهادات کارشناسی کمیسیون اقتصادی مجلس را در سیاست های ارزی لحاظ کرده است.
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به کاهش قیمت دلار پیگیری های کمیسیون اقتصادی برای کاهش قیمت کالاهای که به بهانه افزایش نرخ دلار بالا رفته بود، انجام می شود./

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


3 × = سه