رييس اتحاديه سردخانه‌داران استان:

۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان‌غربی باقی مانده است

۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های  آذربایجان‌غربی باقی مانده است

گروه خبر:رییس اتحادیه سردخانه‌داران آذربایجان‌غربی گفت: ۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان‌غربی باقی مانده است.
به گزارش آراز آذربایجان،مراد آقابالازاده ، با اشاره به اینکه امسال ۸۲۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان ذخیره شده بود اظهار کرد: از این میزان ذخیره‌سازی، حدود ۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان باقی‌مانده است.
وی تصریح کرد: صادرات سیب استان امسال زودتر از سال‌های گذشته صورت‌گرفته و امید می‌رود با این روند بتوانیم بازار سیب را مدیریت کنیم.
رییس اتحادیه سردخانه‌داران استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: اکنون ظرفیت سالانه سورت و بسته‌بندی مطابق سلیقه بازارهای هدف به میزان ۳۰۰ هزار تن در استان ایجاد شده است و کشورهای هند، پاکستان، روسیه، افغانستان و عراق را از مهم‌ترین کشورهای هدف صادرات سیب استان است.
آقابالازاده با اشاره به قیمت سیب‌های ذخیره شده در سردخانه‌های استان عنوان کرد: در حال حاضر قیمت سیب درجه یک، ۱۶ تا ۲۴ هزار تومان و قیمت سیب درجه‌ دو ۱۲ تا ۱۳ هزار است.
باغداران آذربایجان‌غربی سالانه با برداشت بیش از یک میلیون تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص دادند؛ از مجموع ۱۰۲ هزار هکتار مساحت باغ‌های بارور آذربایجان‌غربی حدود ۶۰ هزار هکتار به سیب اختصاص‌یافته و حدود یک‌سوم سیب کشور در این استان تولید می‌شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


دو − = 0