۱۲ میلیون تردد نوروزی در آذربایجان‌غربی ثبت شد / افزایش ۱۷.۴ درصدی نسبت به پارسال

۱۲ میلیون تردد نوروزی در آذربایجان‌غربی ثبت شد / افزایش ۱۷.۴ درصدی نسبت به پارسال

آرازآذربایجان،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در ایام نوروز امسال از اواخر اسفند تا ۱۳ فروردین، بیش از ۱۲ میلیون تردد در جاده های استان ثبت شد که ۱۷.۴ درصد بیشتر از نوروز ۱۴۰۱ است.
پیمان آرامون افزود: در مدت مشابه نوروز سال گذشته، تا روز ۱۳ فروردین حدود ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد ثبت شده بود که امسال بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تردد بیشتر است.
وی اضافه کرد: متوسط تردد ساعتی طی اجرای طرح نوروزی امسال در آذربایجان غربی بیش از ۲۶ هزار تردد بود که رقم بسیار قابل توجهی به شمار می رود.
وی اظهار کرد: اوج ساعت های تردد در آذربایجان غربی در ایام نوروز امسال بین ساعات ۱۱ و ۱۲ برآورد شده و بیشترین میزان تخلف ثبت شده در این ایام هم به سبقت غیرمجاز اختصاص دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: در ایام نوروز امسال جاده ارومیه – مهاباد نظیر سال های گذشته بیشترین تردد را به خود اختصاص داد و با حدود ۸۷۰ هزار تردد، بیش از هفت درصد کل ترددهای استان مربوط به این مسیر بود.
آرامون گفت: همچنین کمترین تردد در نوروز امسال به مسیر جلفا – پلدشت اختصاص داشت.
وی افزود: در مدت اجرای طرح نوروزی امسال، حدود ۲ میلیون تردد ورودی و خروجی به آذربایجان غربی ثبت شد که ۶.۲ درصد بیشتر از نوروز سال گذشته بود.
طرح نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز شده و همچنان تا ۱۵ فروردین ادامه دارد؛ برخی از مسافران نوروزی، زمان بازگشت خود را به امروز یا فردا موکول کرده اند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۶:۳۹ ب.ظ

دیدگاه


4 × چهار =