۳.۹ میلیون نفر از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی دیدن کردند

۳.۹ میلیون نفر از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی دیدن کردند

آرازآذربایجان – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون نزدیک سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری و مراکز تفریحی استان بازدید کردند.
جلیل جباری با اشاره به شرایط آب و هوایی استان و گردشگرپذیر بودن استان در تابستان افزود: امسال به دلیل آب و هوای مناسب و بارش‌های بهاره پرآب شدن دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌های استان شاهد افزایش حضور گردشگر در استان بودیم.
وی از افزایش ۲۲ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری و مراکز تفریحی استان طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: از تعداد گردشگران استان ۷۹ هزار و ۴۰۰ نفر در مراکز اقامتی از جمله هتل، میهمان پذیر و… اقامت داشتند.
جباری ضریب اشغال تخت‌ها در مراکز اقامتی استان را طی سال جاری ۴۸.۳ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی تعداد تخت‌های اقامتی از جمله هتل‌ها و مهمان پذیرها در استان را پنج هزار و ۱۶۰ تخت در قالب دو هزار ۲۲۰ اتاق اقامتی ذکر کرد و ادامه داد: هم اکنون ۴۴ هتل و ۴۸ مهمان پذیر در سطح استان وجود دارد.
وی تعداد واحدهای بوم گردی در استان را ۲۲ واحد اعلام کرد و افزود: امسال تعداد واحدهای بوم گردی استان به ۳۶ واحد می‌رسد و امسال نیز تاکنون بیش از یک میلیون نفر در این واحدها اقامت کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی عنوان کرد: با توجه به افزایش ورود مسافران و گردشگران به استان و طبق بازدیدهای به عمل آمده از تأسیسات اقامتی در استان با کمبود مکان برای اسکان مسافران و گردشگران در مراکز اقامتی مواجه هستیم.
وی از ثبت اثر طبیعی چشمه دوه اوچان میاندوآب آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی طبیعی خبر داد و گفت: با ثبت این اثر در فهرست آثار طبیعی ملی تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست ملی کشور به ۱۰ مورد رسید.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


1 + یک =