سفير ژاپن در ايران:

آماده همکاری برای احیای دریاچه ارومیه هستیم

آماده همکاری  برای احیای  دریاچه ارومیه  هستیم

گروه خبر: سفیر ژاپن در ایران گفت: ما مایل هستیم که همکاری در دریاچه ارومیه و تالاب_های مختلف از جمله مرداب انزلی را در دستور کار قرار دهیم.
به گزارش آراز آذربایجان ،تسوکادا تاماکی اظهار داشت: یکی از بزرگترین موضوعاتی که در ذهن من وجود دارد، همکاری دو کشور در حوزه آب است. چند هفته پیش ما با دکتر علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ملاقات داشتیم. در این ملاقات ما بر این موضوع تاکید کردیم که مشکلات آب، به عنوان موضوعات داخلی ایران نیست، بلکه باید به عنوان مشکل بین المللی با کشورهای همسایه مورد توجه قرار گیرد. ما مایل هستیم که همکاری در دریاچه ارومیه و تالاب های مختلف از جمله مرداب انزلی را در دستور کار قرار دهیم.
وی افزود: بعد از احیای توافق هسته ای، شرکتهای ژاپنی کاملا آماده هستند که مجددا تجارت خود را به صورت گسترده در ایران آغاز کنند.سفیر ژاپن در ایران یاد آور شد:ژاپن، حتی با وجود تحریم شدید و تحت تاثیر تحریم ثانویه امریکا، روابط خود با ایران در حوزه های غیر تحریمی را حفظ کرده است که این موضوعات زمینه تجهیزات پزشکی، أقلام دارویی و کمکهای دولتی برای توسعه اقتصادی و کمکهای بشردوستانه است. در این مورد ما معتقدیم که باید ظرفیت بیشتری برای همکاری بیشتر در آینده باقی بماند.
تسوکادا تاماکی تاکید کرد: شرکتهای ژاپنی از کشور و بازار ایران انتظار همکاری دارند. به همین دلیل این شرکتها ارتباط خود را در ایران قطع نکرده و شعبه های خود را در ایران حفظ کرده اند. بعد از احیای توافق هسته ای و روابط اقتصادی بزرگتر میان دو کشور، شرکتهای ژاپنی کاملا آماده هستند که مجددا تجارت خود را به صورت گسترده آغاز کنند.
وی در زمینه گسترش روابط میان ایران و ژاپن یاد آور شد: یکی از بزرگترین موضوعاتی که در ذهن من وجود دارد، همکاری دو کشور در حوزه آب است.
چند هفته پیش ما با دکتر علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ملاقات داشتیم. در این ملاقات ما بر این موضوع تاکید کردیم که مشکلات آب، به عنوان موضوعات داخلی ایران نیست، بلکه باید به عنوان مشکل بین المللی با کشورهای همسایه مورد توجه قرار گیرد. ما مایل هستیم که همکاری در دریاچه ارومیه و تالاب های مختلف از جمله مرداب انزلی را در دستور کار قرار دهیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 5 =