۲۰۰۰ کامیون سیب در گمرکات کشور دپو شد

۲۰۰۰ کامیون سیب در گمرکات کشور دپو شد

آرازآذربایجان- استاندار آذربایجان غربی با گلایه از محدودیت صادرات سیب گفت: امروز بیش از ۲ هزار کامیون سیب درختی استان در گمرکات کشور دپو شده اند.
محمدمهدی شهریاری در نشست استانداران کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: امروز بیش ۲ هزار کامیون سیب درختی استان در گمرکات کشور دپو شده‌اند و بخاطر ناهماهنگی گمرک و وزارت صمت در روند صادرات اخلال ایجاد شده است.
وی با انتقاد از هر گونه محدودیت و ممنوعیت در صادرات سیب درختی گفت: با وجود تلاش‌های فراوان برای تسهیل در روند صادرات سیب درختی، متأسفانه مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار ضربه بزرگی به اقتصاد استان وارد می‌کند.
شهریاری به وجود بیش از ۲۵۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: اگر محدودیتی در روند صادرات سیب اعمال شود بخش کشاورزی استان دچار ضرر سنگینی خواهد شد.
وی ادامه داد: انتظار این بود ستاد تنظیم بازار با آذربایجان غربی به عنوان مسئول میز سیب کشور در خصوص هرگونه برنامه ریزی برای سیب هماهنگی لازم را داشته باشد.
استاندار آذربایجان غربی خواستار لغو هرگونه محدودیت در صادرات سیب درختی شد افزود: با پیگیری‌های انجام شده تا اعلام کتبی محدودیت‌ها به گمرکات باید صادرات ادامه داشته باشد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲:۵۲ ب.ظ

دیدگاه


هفت + 6 =