معاون امور عمراني استاندار:

آموزش و پرورش آذربایجان غربی با کمبود ۵ هزار کلاس درس مواجه است

آموزش و پرورش آذربایجان غربی با کمبود ۵ هزار کلاس درس مواجه است

گروه خبر: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از کمبود ۵ هزار کلاس درس در سطح استان خبر داد.
تقی کهوریان در مراسم افتتاح مدرسه ده کلاسه خیر ساز شهید ساکو مجنونیانس که در محل سالن ورزشی این مدرسه برگزار شد افزود: این در حالی است که فضای آموزشی ما در حدود ۱۵ هزار کلاس درس را شامل می شود و به ۵ هزار کلاس درس جدید درسطح استان نیاز داریم.
وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ خیری در جامعه، خیررسانی را از وظایف آحاد مردم برشمرد و خاطر نشان کرد: بخش دولتی به تنهایی توان رفع همه کمبود های نظام آموزشی استان را ندارد و لذا مجمع خیرین استان باید با جذب خیرین بیشتر بخش دولتی را در رفع کمبود های آموزشی یاری کند.
کهوریان همچنین در توصیه ای به مسئولین اجرایی استان از آن ها خواست تا در باب حمایت از خیرین، فراتر از وظایف اداری خود عمل کنند تا خیرین برا تداوم اعمال خیرخواهانه خود تشویق شوند و فرهنگ خیری در استان ترویج شود.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در خصوص نقش ویژه مدارس در تعلیم و تربیت و آینده کشور با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای به مدارس داشت تا آموزش و پرورش رسالت حقیقی خود که تربیت نسل خلاق در جامعه است را به خوبی به انجام برساند افزود: یکی از ملزومات تربیت نسل خلاق، مهیا کردن مدارس استاندارد برای نظام آموزشی است.
*۱۱ هزار کلاس درس در آذربایجان غربی نیازمند مقاوم سازی است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه ۴ کشوری را در احداث فضاهای آموزشی به خود اختصاص داده است. قهرمان رحمانی در این مراسم با بیان اینکه امسال ساخت مدارس با رویکرد مدارس ایمن را در دستور کار داریم افزود: با کمک خیرین و دولت امسال آذربایجان_غربی رتبه ۴ کشوری را در احداث فضاهای آموزشی، با احداث ۲۹۲ کلاس ثبت شده در مدیریت پروژه به خود اختصاص داده است اما همچنان مشکلات عدیده ای متوجه این بخش است
. وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان در حدود ۴ مترمربع است تصریح کرد: سرانه متوسط کشوری ۵ متر مربع است و اگر بخواهیم با احداث یک متر مربع برای ۵۵۰هزار دانش آموز استان سرانه فضای آموزشی آذربایجان غربی را به میانگین کشوری برسانیم به ۵۵۰ هزار متر مربع فضای آموزشی جدید نیاز داریم که نیازمند اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان است.
رحمانی افزود: اعتبار آموزش و پرورش برای ساخت فضاهای آموزشی در استان برای سال۹۶، ۹۰میلیارد تومان بود که ۳۰ درصد آن تخصیص یافته است و لذا برای تامین فضای آموزشی موردنیاز فرزندانمان نیازمند یاری خیرین استان هستیم. وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین فضا و تجهیزات آموزشی از عوامل مؤثر در تعلیم و تربیت به شمار می روند، تحقق همه زیرشاخه ها و اهداف نظام آموزشی را نیازمند تأمین فضای آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر کمبود فضای آموزشی، در حال حاضر ۱۱هزار کلاس درس در سطح استان وضع مطلوبی نداشته نیاز به مقاوم سازی دارند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با تاکید براینکه امروز نظام تعلیم و تربیت استان در رتبه ۲۹ کشوری قرار دارد؛ از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه استان خواست تا مقدمات تخصیص ردیف ویژه اعتباری برای ایجاد فضاهای آموزشی در استان را فراهم کنند.
مدرسه ده کلاسه خیرساز شهید ساکو مجنونیانس با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع، طول دیوارکشی ۱۶۰ متر، محوطه سازی ۱۴۰۰متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان با حضور جمعی از مسئولین استانی در محل شهرک اندیشه ارومیه افتتاح شد.
*۴۰ مدرسه خیرساز تحویل آموزش و پرورش آذربایجان غربی شده است
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان_غربی از افتتاح ۴۰باب مدرسه خیرساز در مهرماه سال جاری به همت خیرین استان خبرداد.
علی آخوندیان درهمین مراسم ، گفت: ۴۰ باب مدرسه در قالب ۲۶۲ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز استان به ارزش ۱۹ میلیارد تومان احداث و تا اول مهرماه سال جاری بهره برداری و تحویل آموزش و پرورش شد.
وی در خصوص عملکرد مجمع خیرین مدرسه ساز استان از زمان تاسیس آن با اشاره بر اینکه این مجمع از سال ۱۳۷۸ شروع به فعالیت کرده است خاطرنشان کرد: در طی این سال ها ۱۹ جشنواره به برکت وجود خیرین استان برگزار کرده ایم که حاصل آن احداث یک هزار و ۱۷۶ باب مدرسه در قالب ۵ هزار و ۹۱۰ کلاس و به ارزش ۲۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
آخوندیان با اشاره بر اینکه بر اساس قانون در مناطق شهری ۵۰ درصد تامین اعتبار مدارس خیر ساز برعهده دولت و ۵۰ درصد دیگر برعهده خیرین است اما در مناطق روستایی سهم خیرین از تامین اعتبار ۳۰ درصد است افزود: در حال حاضر ۲۳ مدرسه در دست احداث بوده که در تمام این مدارس خیرین تعهدات خود را به طور کامل انجام داده اند اما دولت به دلیل مشکلات مالی توان تامین اعتبار آن ها را ندارد.
وی ادامه داد: اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان نیاز است تا این مدارس خیرساز به مرحله بهره_برداری برسند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی افزود: از زمان برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در اردیبهشت سال ۹۶، ۲۱ پروژه در قالب ۹۰ کلاس درس در نقاط مختلف شهری و روستایی استان کلنگ زنی شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


× 7 = پنجاه شش