رييس دانشگاه علوم پزشکي استان:

۵ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

۵ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

گروه خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از افزایش تعداد شهرستانهای وضعیت قرمز کرونا به ۵ شهرستان خبر داد و گفت: تعداد مراجعان سرپایی افزایش یافته است.
به گزارش آراز آذربایجان، جواد آقازاده با اشاره به افزایش تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی استان اظهار کرد: تعداد شهرستان‌های وضعیت قرمز استان از ۳ به ۵ شهرستان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر شهرهای سردشت، پیرانشهر، پلدشت، چایپاره و اشنویه در وضعیت قرمز هستند و فقط دو شهر سلماس و چالدران در رنگ زرد بوده و بقیه شهرهای استان نارنجی هستند.آقازاده با تاکید بر اینکه هم اکنون وضعیت شیوع کرونا در استان شکننده است و احتمال وارد شدن به یک موج دیگر وجود دارد، اضافه کرد: در شهرستان‌های سردشت و پلدشت تست‌های پی سی آر گرفته شده بالای ۵۰ درصد مثبت است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه برای کنترل بیماری کرونا کل جامعه باید مشارکت داشته باشند افزود: مردم برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان باید واکسیناسیون را انجام دهند تا جامعه به پوشش ۹۰ درصدی برسد و درگیر موج ششم نشویم.
وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن تنها راه چاره برای درگیر نشدن به موج ششم است، گفت: مدیران کل دستگاه‌های مختلف در جلسات آتی در این کمیته گزارشی مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه دهند تا میزان مشارکت پرسنل ادارات و مردم در خصوص رعایت پروتکل‌ها مشخص شود.رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تا امروز بیش از سه میلیون و ۶۲۰ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که افزون بر ۳۷ هزار دز آن مربوط به شبانه روز گذشته است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


پنج − 3 =