مدیر جهادکشاورزی میاندوآب:

۱۴۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی میاندوآب شناسایی شد

۱۴۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی میاندوآب شناسایی شد

آرازآذربایجان،مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: ۱۴۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی طی سال جاری در شهرستان میاندوآب شناسایی شد.
رضا مقدم افزود:از ابتدای سال جاری تعداد ۶۱ قطعه مستحدثات غیرمجاز در راستای پیشگیری از گسترش تغییر کاربری، مطابق تبصره ۳ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با حضور نماینده دادستان، قلع و قمع و اراضی که دستخوش تغییر کاربری شده بود، آزادسازی و رفع تصرف شد.
مقدم عنوان کرد: خاک به عنوان سرمایه ملی و بستر حیات، نقش اساسی در تأمین امنیت غذایی دارد و حفاظت از این سرمایه خدادادی در راستای توسعه کشاورزی پایدار، ضرورتی انکار ناپذیر است.
وی یادآور شد: تغییر کاربری و خرد شدن اراضی کشاورزی از چالش های مهم بخش کشاورزی است که سبب نابودی مساحت قابل توجهی از اراضی کشاورزی شده است و تهدید بزرگی برای امنیت غذایی محسوب می شود.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب تصریح کرد: طبق ماده یک قانون حفظ کاربری هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز ممنوع است و مالکین اراضی و کشاورزان عزیز که قصد ایجاد بنا اعم از اتاق نگهبانی و یا اجرای طرح کشاورزی، صنعتی و تولیدی در زمین کشاورزی را دارند قبل از خرید هرگونه مصالح و اقدام به ساخت، با مراجعه به جهاد کشاورزی، مجوزهای مربوطه را اخذ نمایند، در غیر این صورت مطابق قانون با مرتکبین تغییرکاربری غیرمجاز برخورد خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


6 − پنج =