دانشگاه علوم پزشکی نباید بر مبنای افکار جناحی اداره شود

دانشگاه علوم پزشکی نباید بر مبنای  افکار جناحی اداره شود

گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: دانشگاه علوم پزشکی به سبب اینکه دو رویکرد مهم آموزشی و سلامت دارد نباید بر مبنای افکار جناحی، سیاست‌های فردی و جناحی اداره شود.
به گزارش آراز آذربایجان دکتر جواد آقازاده در نشست خبری با اشاره به اهمیت نقش سلامت در جامعه اظهار داشت: سلامت یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است که حفظ و ارتقای آن باید در زمره مهم‌ترین تلاش‌های زندگی انسان‌ها محسوب گردد.
وی با بیان اینکه از نظر اهمیت، سلامت همچون امنیت است که باید از این دیدگاه نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: انسان سالم محور توسعه پایدار بوده لذا توجه به مقوله سلامت یک اولویت مهم است و باید برنامه ملی درازمدتی برای سلامت داشته باشیم.
آقازاده ادامه داد: نباید با تغییر مدیریتی برنامه‌های سلامت بار دیگر از ابتدا آغاز شود بلکه فعالیت هر مدیری باید ادامه دهنده برنامه‌های اجرا شده باشد چرا که تحقق چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ???? نیازمند جامعه‌ای سالم و توانمند است که برای نیل به آن، جلب حمایت و اعتماد مردم و حمایت کلیه مسئولان، سازمان‌ها و نهادها و لزوم احساس مسئولیت در قبال سلامت خود و دیگران است.
وی اصحاب رسانه را بازوان توانمند در فرهنگ‌سازی عرصه سلامت دانست و اظهار کرد: کمبودهای حوزه بهداشت و درمان کشور در شرایط فعلی با وجود محدودیت‌های منابع مالی تنها با عزم و مدیریت جهادی جبران می‌شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها هویت هر منطقه و استان از نظر جایگاه علمی، فیزیکی و فرهنگی محسوب می‌شوند، اضافه کرد: جایگاه دانشگاه در نظام اسلامی جایگاه مترقی است.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی به سبب اینکه دو رویکرد مهم آموزشی و سلامت دارد نباید بر مبنای افکار جناحی، سیاست‌های فردی و جناحی اداره شود چرا که این عرصه پاسخگوی سلامت مردم در جامعه است و افراد و گروه‌ها باید اصل خدمت‌رسانی به مردم را در این حوزه متکی بر اصل شایسته‌سالاری بدانند.
*بدهی ۳۶۵ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی به پیمانکاران و شرکت‌های دارویی
آقازاده در ادامه با بیان اینکه انضباط مالی و برنامه‌مند کردن طرح‌ها و پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان در سال جدید، در اولویت قرار دارد، افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی استان، با بدهی ۳۶۵ میلیارد تومانی به پیمانکاران، شرکت‌های دارویی و کادر دانشگاه مواجه است.
وی به وضعیت نا مناسب بیمارستان‌های ارومیه اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه فضای بیمارستان ۴۵۰ تخت خوابی ارومیه در مکان بسیار نامناسبی تعبیه شده به طوری که قرار گرفتن در کنار باغ رضوان می‌تواند در کارهای درمانی و روانی بیماران اختلال ایجاد کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: اعتباری که برای احداث این بیمارستان در نظر گرفته شده، دو میلیارد تومان است که با این مبلغ این بیمارستان تا چندین سال دیگر نیز به بهره برداری نمی‌رسد چرا که مبلغی بالاتر مورد نیاز است.
وی از مطرح کردن احداث این پروژه در شورای راهبردی استان خبر داد و گفت: هفته آینده شورای راهبردی استان تشکیل می‌شود و باید در این شورا برای تامین اعتبار این پروژه تصمیم‌گیری شود.
آقازاده گفت: در این راستا با آستان قدس رضوی نیز وارد مذاکره شدیم که متاسفانه نتیجه‌ای در بر نداشت. ادامه در صفحه ۴

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = چهار