نماينده مردم نقده در مجلس:

نباید اعتراضات معیشتی و اجتماعی مردم را به خارج از مرزها ربط داد

نباید اعتراضات معیشتی و اجتماعی مردم را به خارج از مرزها ربط داد

گروه خبر: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مردم نسبت به وضعیت معیشتی، سیاسی فرهنگی و اقتصادی اعتراض دارند و نباید خودآگاهانه یا ناخودآگاهانه این اعتراض ها را به بیرون از کشور و مرزها ارتباط دهیم .
به گزارش آرازآذربایجان ، عبدالکریم حسین زاده در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با یادآوری اعتراضات اخیر گفت: از دی ماه گذشته تاکنون شاهد اعتراضاتی در کشور هستیم و مشخص نیست مسیر آن به کجا ختم می شود.
*رویکردمان در مقابل اعتراضات در سنوات گذشته به رسمیت نشناختن آنها بوده است
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه رویکردمان در مقابل اعتراضات در سنوات گذشته به رسمیت نشناختن آن بوده است؛ همگی می دانیم که مردم نسبت به وضعیت معیشتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اعتراض دارند و زمانی که ما خودآگاهانه یا ناخودآگاهانه این اعتراض ها را به بیرون از کشور و مرزها ارتباط دهیم مفهوم واقعی آن این است که معترضان را ندیدیم.
*باید معترضان را دید و در چارچوب اساسی نسبت به اعتراضات آنها چاره اندیشی کنیم
وی ادامه داد: در حالی که باید معترضان را دید و اگر دلسوز نظام و انقلاب هستیم در چارچوب اساسی نسبت به اعتراضات آنها چاره اندیشی کنیم؛ اگر می خواهیم راهکارهای اساسی را پیدا کنیم باید رویکرد و گریزی به اعتراضات دی ماه تاکنون بزنیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: دی ماه گذشته اعتراضاتی شکل گرفت و متاسفانه در این باره دو مولفه تمکین به قانون اساسی و ارائه مجوز تجمع به معترضین و از سویی بی_تدبیری و رفتار ما برای وصل آنها به خارج از کشور هرگز رعایت نشد.
حسین زاده تصریح کرد: در تمامی صحبت‌ها اعلام می شد که دراویش به خیابان ها آمدند و حضور آنها در خیابان ها برای همگی عذاب آور و دردناک بود اما آیا از خودمان چرایی موضوع را پرسیدیم.نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم، افزود: آیا پرسیدیم که چه میزان حقوق شهروندی برای آنان در کشور تامین شد و چه ایرادی داشت اگر در تمامی گزینش هایی که در سطح کشور انجام می شود با سهولت، رافت و مهربانی یک شهروند به آنها نگاه کرده و می_نگریستیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به دختران خیابان انقلاب، گفت: این مشکل جدی بود اما آیا از خودمان پرسیدیم چه میزان از تقصیر بر گردن ما مسئولان و متولیان امر بوده ؟ تمامی این دختران متولد دهه ۷۰ و ۸۰ و محصول تربیتی ما بودند که باید با رویکرد دیگری به آنها نگاه می کردیم.
*چرا زنان نباید از فرصت های برابر برای تصدی گری مدیریت برخوردار شوند
وی با بیان اینکه زنان بخش عظیمی از جامعه هستند، یادآور شد: بالغ بر ۵۰ درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و هنوز ما در تصدی گری موقعیت ها و مدیریت ها نگاهی قدسی مابانه به موضوع داریم؛ چرا زنان نباید از فرصت های برابر برای تصدی گری مدیریت برخوردار شوند؛ امروز را به عنوان یک مخاطره تصور نمی کنیم که اگر این طیف عظیم از جامعه سرخورده شوند کسانی که مادر و خواهر شهید بودند هر جا که ما انتظار داشتیم با قدرت تمام حضور داشته و همسنگر ما باشند در مبارزه با دشمنان سرزمینمان اما در جایی که ما نیازمند حضور آنها برای توسعه کشور هستیم چرا آنان را باید به هر بهانه ای باید کنار گذاشت.
*چرا در سرزمین ما مردمان تبدیل به یک ملت نمی شوند؟
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ایران کشوری چندفرهنگی است، تصریح کرد: تا برای تمامی این فرهنگ ها ارزش و احترام قائل نشویم و از آنها به یک وحدت واقعی یعنی ایرانیت و ایرانی نخواهیم رسید؛ آیا هیچ وقت از خودمان سوال کردیم چرا در سرزمین ما مردمان تبدیل به یک ملت نمی شوند؟چرا مردم از هم دور شدند و نسبت به هم مهربان نیستند و عشق نمی ورزند؟چرا دولتمردان ما دولت نشدند آیا این نگاه از قصور ما ناشی نشده است.حسین زاده افزود: در زمان مرحومان مهندس بازرگان و آیت الله طالقانی در استان کردستان در بدترین شرایط کشور و انتقال قدرت در دولت موقت این دو دکتر ابراهیم یونسی را به عنوان استاندار استان کردستان انتخاب و اعتماد کردند و دو امر بسیار اساسی و مهم یعنی برگزاری رفراندوم آری به جمهوری اسلامی و اولین دوره شوراهای شهر را به او سپردند؛ چرا نمی خواهیم مجددا اعتماد کنیم.نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم ادامه داد: چرا استاندار اصفهان کرد نباشد؛ چرا استاندار گیلان بلوچ نباشد؟ چرا استاندار مازندران رشتی نباشد؟ چرا ایران را متعلق به همگان نمی دانیم و اگر کسی پیدا شد چنین حرف زد و اعتقاد داشت او را ضدانقلاب و نظام بدانیم و تفکر نکنیم که دلسوزی او برای نظام و این سرزمین و کشور است.
*نباید نسبت به مدیریت مشارکتی در کشور نگاه قدسی مآبانه داشته باشیم
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: ما نباید نسبت به مدیریت مشارکتی در کشور نگاه قدسی مآبانه داشته باشیم و باید این مدیریت و توسعه سرزمینی را به دوش تمامی آحاد ملت بزاریم و مردم باید در این فرآیندها و ساختارها و سازمان ها حضور داشته باشند.وی تصریح کرد: متاسفانه یک سال تمام، یک زرتشتی هموطن را از حضور در شورای شهر منع کردیم آیا از خودمان پرسیدیم که چه نتیجه ای در بر داشته و چه نصیبمان شده؛ همگی احساس غرور می کردیم که قله اورست را فتح کردیم و عده ای احساس می کردند چیزی را به دست آوردند؟ این حق این ملت است آیا کسی می توان مدعی باشد که از زرتشتیان ایرانی تر داشته باشیم و می توانند ایرانی تر باشند.
*دایره تنگ خودی و غیرخودی را از بین ببریم
این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: اگر به فکر توسعه و تعالی این سرزمین هستیم باید همگی در کنار هم باشیم و برای هم دلسوزی کنیم؛ دایره تنگ خودی و غیرخودی را از بین ببریم.
* باید به حاشیه ای همچون حصر خاتمه دهیم
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم، با یادآوری اظهارات اخیر خاتمی، گفت: صحبتهای وی مبنی بر ۱۵ ماده ای که اشاره کرد در راستای دلسوزی برای کشور، انقلاب و نظام بوده است باید دریابیم که آقای میرحسین موسوی زمانی که ماجرای تلخ خود را به عنوان یک اتفاق ناخوشایند خانوادگی می داند و بیرونی ها را از دخالت در این امور سلب می کند این نگاهی بزرگ منشانه است که در همه دردها این حس همبستگی ملی و توسعه سرزمینی را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهد و ما نیز باید در راستای ترجیح این موضوعات به حاشیه ای همچون حصر خاتمه دهیم.
*حاکمیت * باید شیعه، سنی، کرد، لر بلوچ، ترک و عرب را به هم نزدیک کنند
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بستن تنگه هرمز دستوری نیست گفت: بستن تنگه ها بر اساس عشق و علاقه مردم به سرزمینشان است و اگر این مردم و ملت و سرزمین همبسته و دلبسته خاکشان هستند نه تنها هرمز بلکه هر مشکلی را پشت سر خواهند گذاشت؛ شهروندان ما نباید حس غریبگی داشته باشند؛ حاکمیت و مسئولان باید شیعه، سنی، کرد، لر، بلوچ، ترک و عرب را به هم نزدیک کنند./

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


+ 9 = دوازده