۱۱ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در آذربایجان‌غربی ایجاد شده است

۱۱ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در آذربایجان‌غربی ایجاد شده است

آرازآذربایجان،مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به توجه ویژه این نهاد برای تغییر فناوری ارتباطی مسی به فیبرنوری در راستای مقابله با سرقت کابل‌های ارتباطی گفت: تاکنون ۱۱ هزار کیلومتر شبکه پیشرفته فیبر نوری در استان ایجاد شده و این روند همچنان ادامه دارد.
چنگیز نوری با تشریح آخرین روند توسعه شبکه فیبر نوری در آذربایجان غربی اظهار کرد: زیرساخت‌های مخابراتی استان در حال تغییر فناوری به بسترهای فیبرنوری است و سعی داریم در این خصوص، گام های بلندتری برداریم.
وی اضافه کرد: میزان فیبرنوری ایجاد شده در آذربایجان غربی از میانگین استان های کشور بالاتر است که تلاش می شود این جایگاه حفظ و تقویت شود.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به فضای عملکردی فیبر نوری در ارومیه نیز ادامه داد: ۸۰ کیلومتر فیبرنوری هم اکنون در بخش یک شهر ارومیه اجرا می‌شود که شروع این طرح از مناطقی چون گلشهر یک، رودکی، ایثار و مجتمع مخابراتی شهید قندی بوده است.
وی با اشاره به میزان فیبرنوری ایجاد شده در شهرستان‌ها نیز افزود: ۲۸ کیلومتر فیبرنوری در بوکان، ۱۵ کیلومتر در پیرانشهر با پوشش ۶۴ نقطه‌ای، ظرفیت سازی ۲۰۰ نفری در اشنویه از جمله اقداماتی است که صورت گرفته و علاوه بر آن در میاندوآب و نقده ۴۰ کیلومتر پیمان سپاری شده و در خوی و سلماس نیز ۴۰ کیلومتر در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.
نوری گفت: آذربایجان غربی امروز با بیش از ۱۱ هزار مشترک FTTH جزو استان های پیشرو در کشور است.
وی اظهار کرد: تا پایان امسال ۱۵۰ روستای آذربایجان غربی از فناوری اینترنت پرسرعت سیار بهره مند خواهند شد و هم اکنون ۱۰۰ سایت شهری و ۴۳ سایت روستایی در حال ساخت است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


× نُه = 18