- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۱۱ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در آذربایجان‌غربی ایجاد شده است

Posted By admin On مهر ۱۸, ۱۴۰۲ @ ۱۱:۱۳ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان،مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به توجه ویژه این نهاد برای تغییر فناوری ارتباطی مسی به فیبرنوری در راستای مقابله با سرقت کابل‌های ارتباطی گفت: تاکنون ۱۱ هزار کیلومتر شبکه پیشرفته فیبر نوری در استان ایجاد شده و این روند همچنان ادامه دارد.
چنگیز نوری با تشریح آخرین روند توسعه شبکه فیبر نوری در آذربایجان غربی اظهار کرد: زیرساخت‌های مخابراتی استان در حال تغییر فناوری به بسترهای فیبرنوری است و سعی داریم در این خصوص، گام های بلندتری برداریم.
وی اضافه کرد: میزان فیبرنوری ایجاد شده در آذربایجان غربی از میانگین استان های کشور بالاتر است که تلاش می شود این جایگاه حفظ و تقویت شود.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به فضای عملکردی فیبر نوری در ارومیه نیز ادامه داد: ۸۰ کیلومتر فیبرنوری هم اکنون در بخش یک شهر ارومیه اجرا می‌شود که شروع این طرح از مناطقی چون گلشهر یک، رودکی، ایثار و مجتمع مخابراتی شهید قندی بوده است.
وی با اشاره به میزان فیبرنوری ایجاد شده در شهرستان‌ها نیز افزود: ۲۸ کیلومتر فیبرنوری در بوکان، ۱۵ کیلومتر در پیرانشهر با پوشش ۶۴ نقطه‌ای، ظرفیت سازی ۲۰۰ نفری در اشنویه از جمله اقداماتی است که صورت گرفته و علاوه بر آن در میاندوآب و نقده ۴۰ کیلومتر پیمان سپاری شده و در خوی و سلماس نیز ۴۰ کیلومتر در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.
نوری گفت: آذربایجان غربی امروز با بیش از ۱۱ هزار مشترک FTTH جزو استان های پیشرو در کشور است.
وی اظهار کرد: تا پایان امسال ۱۵۰ روستای آذربایجان غربی از فناوری اینترنت پرسرعت سیار بهره مند خواهند شد و هم اکنون ۱۰۰ سایت شهری و ۴۳ سایت روستایی در حال ساخت است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b1%db%b1-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%da%a9%db%8c%d9%84%d9%88%d9%85%d8%aa%d8%b1-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%d9%81%db%8c%d8%a8%d8%b1-%d9%86%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.