نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

کنترل بیماری‌های واگیردار بخش‌ مهمی از وظایف وزارت بهداشت است

کنترل بیماری‌های واگیردار بخش‌ مهمی از وظایف  وزارت بهداشت است

گروه خبر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه، کنترل بیماری‌های واگیردار بخش‌ مهمی از وظایف وزارت بهداشت است گفت: وزارت بهداشت در کنترل بیماری‌های واگیردار کارنامه بسیار خوبی دارد و بحران‌های گذشته را با نظارت و قرنطینه به موقع کنترل کرده است.
به گزارش آرازآذربایجان ، همایون هاشمی در رابطه با خطر انتقال بیماری های سل و مالاریا از مرزهای شرقی کشور گفت: وزارت بهداشت در هر کشور مکلف است برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های عفونی، مسری بیماری‌هایی که بومی کشور نبوده و از خارج مرزها به داخل منتقل می‌شود تمهیدات لازم را انجام دهد. این عمل در کشور ما توسط واحد‌های تخصصی مراقبت و پیشگیری از بیماری‌های واگیر زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور رصد و کنترل می‌شود. نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انتقال بیماری ممکن است از سه طریق حیوان به انسان، فرآورده‌های دامی به انسان و همچنین از راه انسان به انسان منتقل شود. برای جلوگیری و پیشگیری از انتقال بیماری‌های واگیردار و مسری به انسان، هر کشوری موظف است بر اساس پروتکل‌های سازمان بهداشت و درمان جهانی و اقلیم خاص خود دستورالعمل‌هایی بنویسد و دقیقا به آن عمل کند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: کنترل بیماری‌های واگیردار و مسری یکی از بخش‌های مهم حوزه سلامت است که در صورت عدم توجه می‌تواند با ایجاد اپیدمی خسارت‌های بزرگی را به جامعه و مردم وارد کند، خوشبختانه وزارت بهداشت در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است، در گذشته بحران‌هایی از بیماری‌های مربوط به پرندگان مهاجر و فرآورده‌های دامی به وجود آمد که با قرنطینه صحیح و به موقع وزارت بهداشت کاملاً کنترل شد. در این راستا وزارت بهداشت به دلیل کنترل و نظارت دقیق بر بیماری‌های واگیردار مورد تشویق سازمان جهانی بهداشت(WHO) قرار گرفت.
رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، به مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و افزود: مردم باید برای جلوگیری از انتقال بیماری مسائل بهداشتی را در طول مسیر رعایت کنند. در این مراسم تعداد قابل توجهی از مردم در کنار هم مسیر ی طولانی را طی می‌کنند و باید مراقب باشند دچار بیماری‌های آنفلانزا و سرماخوردگی نشوند./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


+ یک = 10