چهره

سه فیلم کوتاه “نامه ای برای او”، “آغ گل” و “آخرین شب زمستان” در شانزدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم “مذهب امروز” که از ۱۹ تا ۳۰ مهرماه سال جاری در ایتالیا برگزار می‌شود، به نمایش درمی‌آیند.
این جشنواره اولین جشنواره در دنیا است که به ارتباط بین سینما و مذهب می‌پردازد و شامل بخش های مستند، فیلم کوتاه و فیلم بلند است.
انجمن سینمای جوانان ایران نیز با سه فیلم به نام “نامه ای برای او” ، ساخته سلمان عباسی از تهران ، “آغ گل” ساخته مهدی حیدری و فیلم “اولین شب زمستان” به کارگردانی آرش رفیعی از تولیدات دفتر ارومیه در بخش مسابقه این جشنواره شرکت خواهد داشت، جشنواره ای که از سال ۱۹۹۷ در ایتالیا کار خود را آغاز کرده است.
در سال جاری فیلم های کوتاه سینمای ایران و تولیدات انجمن سینمای جوان پس از حضور در جشنواره های پوسان کره، کی اف اوکراین و پورتو پرتغال، چهارمین حضور خود در جشنواره های بین المللی را تجربه می کند تجربه ای که در زمان رکود صنعت سینمای کشور و بی تحرکی آن، نمایانگر افقهای روشنی است که فیلمسازان نسل جدید این کشور تصمیم به تلالو بخشیدن به آن دارند. تصویری از مهدی حیدری و آرش رفیعی نیافتیم اما برای این کارگردانان جوان آرزوی موفقیت و کامیابی کردن و یادی از ایشان به میان آوردن حداقل کاری است که به نشانه قدردانی می توان انجام داد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


پنج + = 8