معاون اجرايي رئيس جمهور در اروميه:

یک هزار و ۳۵۰ پروژه نیمه‌تمام در آذربایجان غربی فعال شده است

یک هزار و ۳۵۰ پروژه نیمه‌تمام  در آذربایجان غربی فعال شده است

گروه خبر: معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: یک هزار و ۳۵۰ پروژه نیمه‌تمام استانی به واسطه اعتبارات اختصاص یافته فعال شده است و مراحل تکمیل خود را پشت سر می‌گذارند.
به گزارش آراز آذربایجان، محسن منصوری در حاشیه بازدید از مراحل ساخت بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی ارومیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کمتر از یکسال بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی در قالب مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به آذربایجان غربی تخصیص یافته و وارد این استان شده است.
وی افزود: این عدد کم سابقه برای اعتبارات تملک دارایی است که باعث فعال شدن بسیاری از طرح‌های عمرانی، خدماتی و اهرمی برای فعالیت سایر پروژه‌ها شده است.
معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: امروز جلسه جمع بندی و پیگیری مصوبات سفر را در ارومیه برگزار می‌کنیم.این مسئول ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم و پیشران دولت سیزدهم انجام سفرهای استانی است که عامل تحرک مضاعف در اجرای طرح‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی کشور شده است.منصوری با اشاره به اینکه سال گذشته در حدود همین ایام (۳۰اردیبهشت) شاهد سفر رییس جمهور و هیات دولت به آذربایجان غربی بودیم، افزود: در این سفر مصوبات بسیار خوبی در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای این استان پیش بینی شد و به لطف پیگیری استاندار، هماهنگی و همراهی سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌ها اتفاقات خوبی هم در استان افتاده است.
نرخ تورم در دولت سیزدهم کاهش یافته است
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به وضعیت تورم کشور، اظهار کرد: در زمان تحویل دولت نرخ تورم نزدیک ۶۰ درصد بود که با تلاش دولت انقلابی سیزدهم نرخ تورم به ۴۸ درصد کاهش یافت. محسن منصوری همچنین در جلسه پیگیری مصوبات عمرانی و اقتصادی سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: در سال گذشته در مجموع برای اولین بار در کشور ۲۷۰ هزار میلیارد تومان پول عمرانی در کشور توزیع شد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از محل مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری بود.
وی با اشاره به اینکه کارهای بسیار خوبی درجهت خدمت به مردم انجام شده و در عمده شاخص ها جلو هستیم، تصریح کرد: با این وجود به دلیل برخی کم کاری ها ، عقب افتادگی ها در سال های گذشته، کاستی هایی وجود دارد.
منصوری اظهار کرد: دشمن لحظه به لحظه در حال به روز کردن خود است مانیز با تمام توان مقابل دشمن ایستاده ایم و با به روز رسانی خود در مقابل هجمه های دشمن هستیم و در کنار آن دولت عزم خود را برای خدمت به مردم جزم کرده است. معاون اجرایی رئیس جمهور یاد آور شد: با وجود تحریم ها در صادرات نفت تحول جدیدی رخ داده و میزان صادرات و فروش نفت به بیش از یک میلیون بشکه رسیده است.
وی با تاکید به اینکه برای تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری علاوه بر کار جهادی نیاز به برنامه ریزی و پیگیری نیز است، اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به آذربایجان غربی ۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۲۴ هزار میلیارد تومان برای حوزه اقتصادی و تسهیلات بانکی مصوب شد و تاکنون ۵هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
منصوری اظهار کرد: آذربایجان غربی یک استان مهم و دارای ظرفیت فراوان است نباید کوچکترین محرومیت در این استان وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: فعال کردن بازارچه های مرزی، اجرای طرح های راهداری و حمل و نقل، پروژه های بیمارستانی از جمله طرح هایی است که با بهره برداری از آنها شاهد توسعه در استان خواهیم بود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


هشت × = 16