نماينده مردم اروميه در مجلس :

فاضلاب ها همچنان به دریاچه ارومیه سرازیر می شوند

گروه خبر: قاضی پور درباره ورود فاضلاب و پساب کارخانه های صنعتی به دریاچه ارومیه اظهار کرد: با توجه به ابعاد این قضیه بنده به شخصه این موضوع را به صورت جدی پیگیری کرده ام اما متاسفانه دستگاه ها و نهادهای مربوط تا به این لحظه اقدامی را در این راستا انجام نداده اند و هنوز فاضلاب های مربوط به کارخانه های صنعتی در حوالی دریاچه ارومیه این دریاچه سرازیر می شود.
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس درباره ورود فاضلاب و پساب کارخانه های صنعتی به دریاچه ارومیه اظهار کرد: با توجه به ابعاد این قضیه بنده به شخصه این موضوع را به صورت جدی پیگیری کرده ام اما متاسفانه دستگاه ها و نهادهای مربوط تا به این لحظه اقدامی را در این راستا انجام نداده اند و هنوز فاضلاب های مربوط به کارخانه های صنعتی در حوالی دریاچه ارومیه این دریاچه سرازیر می شود.
وی افزود: ما در نامه ای صراحتا به وزیر نیرو تاکید کرده ایم که با توجه به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه این موضوع را مد نظر قرار دهد و در جهت برخورد با کارخانه هایی که فاضلاب و پساب خود را به دریاچه ارومیه سرازیر می کنند برخورد کند.
نماینده مردم ارومیه تاکید کرد: متاسفانه تا به امروز وزارت نیرو به عنوان متولی این امر اقدامی را در این راستا اتخاذ نکرده است و با سهل انگاری از این موضوع عبور می کند.
قاضی پور خاطر نشان کرد: ما طبق اختیارات خود دستور داده ایم که با کارخانه های متخلف در این حیطه برخورد کنند اما متاسفانه هنوز شاهد هستیم که این اقدام از سوی برخی از کارخانه ها صورت می گیرد.وی اظهار کرد: در طی چند سال گذشته دریاچه ارومیه از وضعیت خوبی برخوردار نبوده است از این رو بدون شک ادامه رویه فعلی از سوی برخی کارخانه ها در جهت واریز فاضلاب و زباله های خود به این دریاچه علاوه بر از بین بردن دریاچه ارومیه، آلودگی محیط زیستی را نیز نصیب مردم این منطقه خواهد کرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفت و گو با میزان تصریح کرد امیدوار هستیم وزارت نیرو و سازمان محیط زیست پس از گذشت چند ماه از این موضوع هر چه سریع تر اقدامات لازم را اتخاذ کنند و گرنه تا چند ماه آینده شاهد از بین رفتن دریاچه ارومیه به صورت کامل خواهیم بود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


− هفت = 2