وضعیت روانی و ملتهب بازار با بگیر و ببند کنترل نمی‌شود

وضعیت روانی و ملتهب بازار با بگیر و ببند کنترل نمی‌شود

گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: اگر در تامین، توزیع و کنترل کالا کم کاری شود وضعیت روانی بازار ملتهب تر از پیش می شود و بگیر و ببند راه حل اساسی این مشکل نیست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی می‌گوید: تمام کالاهای اساسی مورد نیاز تنظیم بازار در انبارها ذخیره شده و در واقع بازار شرایط خوبی دارد و تا عید با هیچ‌گونه کمبود کالایی روبه‌رو نیستیم.
غلام رضا بابایی ضمن مهم خواندن نقش اتاق اصناف در کنترل و تنظیم بازار تصریح می‌کند: باید در شرایط کنونی به گونه ایی عمل شود که از هر گونه افراط و تفریط به منظور بازرسی و نظارت جلوگیری شود و بازرسی‌ها کارشناسانه باشد.
وی با بیان اینکه تامین، توزیع و کنترل بازار سه حلقه جلسات تنظیم بازار است و با بگیر و ببند هیچ بازاری تنظیم نمی‌شود تاکید می کند: هر کدام از سه حلقه تامین، توزیع و کنترل خوب اجرا نشود بازار دچار مشکل می‌شود.
این مسئول به نقش تاثیر گذار رسانه ها بر فرهنگ سازی و جلوگیری از ایجاد جو روانی در بازار اشاره کرده و می گوید: خبرنگاران با فرهنگسازی و نقش پررنگ خود به منظور ساخت برنامه های تاثیر گذار، نقش اساسی را در کنترل بازار ایفا می کند.
این آشفته بازار قیمت خریداران را تحت فشار و بلاتکلیفی کرده است و سبب نارضایتی مردم از عدم کنترل و نظارت مسئولین از بازار شده و نوعی هرج و مرج را در بازار ایجاد کرده است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، با اشاره به جلوگیری از گران‌فروشی در استان می‌گوید: درج قیمت روی کالاها، خدمات و تناسب آن بر اساس قیمت‌گذاری حمایتی یا هزینه تمام شده از الزاماتی است که فروشندگان کالا باید آن را رعایت کنند.
محمد اقوامی می‌افزاید: برای تأثیرگذاری بیشتر در رسیدگی به گران‌فروشی، مجازات از طریق جریمه است که ۲۰ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافته که بلافاصله پس از رسیدن پرونده در اسرع وقت در اداره تعزیرات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
افزایش قیمت‌ها واقعیت امروز بازار است و در شرایطی که صنعت و معدن توان نظارت بر بازار را ندارد شاهد عدم همکاری دستگاه‌های استان برای نظارت بر بازار هستیم و این مسئله نتیجه‌ای جز بی‌اعتماد مردم به دنبال نداشته است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، این روزها بازار ارومیه علاوه بر افزایش قیمت و رکود از قیمت‌های سلیقه‌ای نیز رنج می‌برد به طوری که دیگر نمی‌توان پولی برای خرید کالا در جیب قرار داده و به بازار رفت زیرا باید همواره نوسانات قیمت و قیمت‌های سلیقه‌ای را پیش‌بینی کرد، گویا امر قیمت‌گذاری بر عهده خود فروشندگان است و آنها هستند که درباره قیمت کالا نظر می‌دهند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱:۳۲ ب.ظ

دیدگاه


− 1 = هشت