۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاهای آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاهای آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

آراز آذربایجان ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی با عنوان «تار» با هدف توسعه پهن باند و حفظ یکپارچگی شبکه ملی اطلاعات در روستاهای این استان اجرایی می‌شود.
قاسم جلیلی نژاد بیان کرد: توسعه فیبر نوری روستایی با هدف افزایش بهره وری در استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی موجود در استان، اتصال نقاط مختلف و دور افتاده بوده که این مشکل تامین زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در تمام نقاط استان رفع می‌شود.
وی ادامه داد: پیش از این نیز ۸۷ کیلومتر فیبر نوری روستایی با عنوان «تار» با هدف توسعه پهن باند روستایی و حفظ یکپارچگی شبکه ملی اطلاعات در این استان به بهره‌برداری رسیده بود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: این طرح با اعتبار ملی و دولتی و از محل اعتبارات طرح USO به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.
جلیلی نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ روستای این استان با یک‌هزار نفر خانوار در فاز نخست از این طرح بهره‌مند شدند، اضافه کرد: فاز اول این پروژه با وجود تمام موانع و مشکلات به علت شرایط جغرافیایی استان به اتمام رسید و برنامه ریزی برای اجرای فازهای دوم این پروژه در دستور کار است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی یادآور شد: شبکه ملی اطلاعات در سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا پیش‌بینی شده که لایه اول آن در حوزه تامین زیرساخت های لازم برای این شبکه از تعهدهای وزارت ارتباطات به شمار می‌رود.
وی تاکید کرد: افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از اهداف اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است.
زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


پنج + 7 =