۱۹۹نفر در آذربایجان غربی بر اثر گاز منواکسید کربن مسموم شدند

۱۹۹نفر در آذربایجان غربی بر اثر گاز منواکسید کربن مسموم شدند

آرازآذربایجان– رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۹۹ نفر در استان بر اثر گاز منواکسیدکرین مسموم شده اند.
باقر بهرامی با بیان اینکه این تعداد در مدت زمان مشابه پارسال که ۲۳۹ نفر بود ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد افزود: امسال ۵۰ ماموریت اورژانسی برای کمک به افراد حادثه دیده از مسمومیت با منوکسید کربن انجام شده که طی آن ۱۴۲ نفر به بیمارستان منتقل و همه آنها از مراکز درمانی مرخص شده اند.
وی با بیان اینکه امسال تاپایان آبان ماه فوتی در اثر مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کرین نداشته ایم افزود: یک نفر طی ماه جاری بر اثر این مسمومیت جان خود را از دست داده که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۴ نفر بود کاهش نشان می دهد.
بهرامی با ابراز تاسف از این حادثه دلخراش از شهروندان خواست تا نکات ایمنی را رعایت کنند و قبل از نصب هرگونه دستگاه حرارتی از باز و تمیز بودن دودکش آن اطمینان یابند و هرچند وقت یک بار، دودکش ها و وسایل گرمایشی را کنترل کنند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی افزود: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و بررسی فنی وسایل گرمایشی و مسیر دودکش از اقدام‌هایی است که باید در فصل زمستان توسط مشترکان گاز شهری برای جلوگیری از گازگرفتگی انجام شود.
بهرامی گفت: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش قدرت دید، خواب آلودگی شدید و کسل شدن از جمله علائم اولیه مسمومیت با گاز خطرناک‌ منوکسیدکربن محسوب می شوند.
وی اظهار داشت: مردم بلافاصله پس از مشاهده این علائم باید با اورژانس ۱۱۵ تماس و با خارج کردن مصدوم از فضای آلوده و قرار دادن وی در فضای باز از پیشرفت مسمومیت جلوگیری کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۲ ب.ظ

دیدگاه


شش + = 15