نماينده مردم اروميه در مجلس:

افراد درجه یک وابسته به شما در وزارتخانه همگی چندین شرکت دارند

افراد درجه یک وابسته به شما در وزارتخانه همگی چندین شرکت دارند

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس در موافقت با طرح استیضاح وزیر راه از آخوندی این سوال را مطرح کرد که آیا لیست اموالتان را به قوه قضائیه داده اید؟ نادر قاضی پور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با بیان این که این استیضاح سیاسی نیست ،گفت: آقای آخوندی مجلس قانون تصویب کرد و در پی آن شورای نگهبان آن را تایید کرد در این راستا نباید از بازنشستگان استفاده کرد ،اما در حیطه کاری شما چند صد بازنشسته مسئولیت سنگین دارند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما قبل از تصدی گری در وزارت راه تعداد زیادی شرکت داشتید که تولید ثروت می کردید که از این بابت از شما گلایه ای ندارم اما شما لیست اموالتان را به قوه قضائیه ارائه داده اید یا خیر؟
وی یادآور شد:از زمانی که وزیر شدید شرکت_ها از میان اعضای خانواده ، دوستان و شرکاء از جمله آقایان انصاری ها، محمدهادی احمد آخوندی، خانم ها نفیسه و ریحانه رسولی و سیدمحمد صدر هاشمی نژاد و باجناق آقای حمید همدانی به ویژه آقای اصغر فقید کاشانی به طور مستقیم یا دست دوم از کارهای عملیاتی استفاده کرده اند یا خیر.قاضی پور افزود: عملکرد آقای فقید کاشانی در بانک مرکزی را یادتان نرفته است ایشان با شما شریک شده اند بدون آنکه از شرکت ها استعفا دهند، شما وی را در ۲۶ بهمن ۹۲ به عنوان رئیس هماهنگی طرح های سرمایه گذاری وزارتخانه حکم مشاور دادید و بعد از آن ایشان چندین شرکت تاسیس کردند که موضوع دو شغله بودن هم محسوب می شود، حال از وزیر اطلاعات نیز سوال دارم که چرا با این موارد برخوردی نکردید.
*محمدهادی احمد آخوندی با شما چه نسبتی دارند
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: افراد درجه یک وابسته به شما در وزارتخانه همگی چندین شرکت دارند و عضو هیأت مدیره آن شرکت ها فعالیت می کنند. در شرکت کمیسون سهامی خاص از معاونان و مدیرکل چندین نفر عضو هیأت مدیره هستند از سوی دیگر در کمیسیون فرمودید که فرزند شما هیچ شرکتی ندارد در حالی که شرکت های زیادی از سوی فرزند شما اداره می شود از جمله شرکت هایی همچون خانه شیراز به نام محمدهادی و احمد آخوندی به عنوان اولین مدیران شرکت و رئیس هیأت مدیره فعالیت می کنند که بگویید ایشان با شما چه نسبتی دارد.
وی یادآور شد: شما فعال اقتصادی هستید و حداقل به جای این همه شرکت های تجاری کارخانه تولیدی راه اندازی می کردید تا چندین کارگر مشغول به کار می شدند.
* با چه مجوزی به افراد خاص مسکن ۳ میلیاردی ۲۰۰ میلیون تومان داده شده
قاضی پور تاکید کرد: در خیابان قیطریه نبش جهانتاج بنیاد مسکن به چه کسی از افراد خاص منزل داده است؟!؟ مسکن ۳ میلیاردی را به ۲۰۰ میلیون تومان داده اید آیا منزل فوق به آقای محمد هادی احمد آخوندی اختصاص یافته است؟!
*آقای صدری نژاد مارکوپولو است که ۲۲۰ میلیون تومان حق ماموریت گرفته؟
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: رئیس بنادر زیرمجموعه شما حدود ۱۹ هزار یورو برای ماموریت ۱۱ روزه خود به خارج را برنگرداند آقای صدری نژاد ۲۲۰ میلیون تومان حق ماموریت گرفته است؛ آیا ایشان مارکوپولو است؟!؟
می گویند ساختمان بنادر که در سال ۸۲ خریداری شده در مدرس شمال با مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان بازسازی و شما آن را دفتر خارج از وزارتخانه و به قولی منزل دوم شما است. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار این استیضاح بیش از یک گونی اسناد آمده که متاسفانه همه آن دارای مسئله بوده است ، از جمله مطالعه جامع با ترک تشریفات و قرارداد ۵۰ میلیارد تومانی با شرکت نگین سبز خاورمیانه وابسته به صندوق پس انداز کارکنان بنادر -به قولی حیات خلوت -و البته ابلاغ گمرک وارد بندر می شوند باید بیمه شوند، آن ها ۵۰ درصد را به بیمه البرز می برند و ۵۰ درصد به حساب شخصی پس انداز ۵ نفر!قاضی پور افزود: بسیاری از مدیران راه آهن دارای شرکت هستند چرا با این موارد برخورد نمی کنید و زمانی که هنوز مهر وزارت شما خشک نشده با خرید زیادی از واگن_های خارجی به تولید ضربه زدید./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


× 7 = هفت