مديرکل مديريت بحران استان:

هشدار سطح زرد وضعیت جوی برای آذربایجان غربی صادر شد

هشدار سطح زرد وضعیت جوی برای آذربایجان غربی صادر شد

گروه خبر: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: با توجه به فعالیت توده هوای ناپایدار جوی که به‌ صورت وزش باد شدید همراه با بارش باران و رعد و برق خواهد بود که در این شرایط هشدار سطح زرد شماره یک در استان صادر شده است.
به گزارش آراز آذربایجان،امیر عباس جعفری افزود: پیرو هشدار سطح زرد شماره یک و با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی، وضعیت جوی استان همراه با بارش باران و رعد و برق همراه با وزش باد گاهی شدید تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت از روز پنجشنبه تا شنبه پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: برهمین اساس شهروندان از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل های موجود به علت پیش بینی وقوع رگبارهای بهاری تا اواخر روز شنبه اجتناب کنند.
مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی اظهار کرد: زمان شروع این مخاطره بعد از ظهر روز جمعه است و نوع مخاطره رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک در سراسر استان است.
جعفری افزود: احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و احتمال پرتاب اجسام در اثر تندباد نیز دور از انتظار نیست.
وی تاکید کرد: آمادگی لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها، اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، محکم کردن سازه ها، گلخانه ها و بنرهای تبلیغاتی، توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی، لغو فعالیت های کوهنوردی با توجه به احتمال وقوع بهمن و وزش باد نیز از مواردی است که لازم است شهروندان مورد توجه قرار دهند.آذربایجان غربی استانی با آب و هوای کوهستانی است که در ایام بهار رگبارهای باران و بارش تگرگ در این منطقه رخ می دهد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 1