آغاز مطالعات خط ریلی ارومیه- تبریز

آغاز مطالعات خط ریلی ارومیه- تبریز

گروه فرهنگی:به دستور وزارت راه و شهرسازی مطالعات احداث خط ریلی ارومیه- تبریز آغاز شد.
وزیر راه و شهرسازی بامداد روز جمعه در حاشیه مراسم افتتاح انبار راه‌آهن با بیان اینکه خط ریلی استان آذربایجان غربی مسدود است و به خط آهن جنوب کشور متصل نیست نسبت به آغاز مطالعات احداث خط ریلی ارومیه- تبریز دستور داد.
مهرداد بذر پاش گفت: برای توسعه ایستگاه راه آهن رازی، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل با مشارکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع اقدام کند و تلاش می‌شود تا کمبود‌های منابع از طریق مولدسازی تامین شود.
عضو کابینه دولت سیزدهم همچنین در بر توسعه ایستگاه راه‌آهن رازی، افزایش لکوموتیو و افزایش حرکت قطار‌ها در مسیر و مشارکت بیشتر بخش خصوصی در این مسیر ریلی تاکید کرد.
وی تاکید کرد: با افتتاح پایانه مرزی رازی خوی موضوع توسعه ایستگاه راه‌آهن رازی اهمیت بیشتری پیدا کرده است و در اولویت اجرای برنامه های وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: برای توسعه ایستگاه راه آهن رازی، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل با مشارکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع اقدام کند، در خصوص منابع نیز کمبود‌ها از طریق منابع مولدسازی تامین خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط ریلی استان آذربایجان غربی مسدود است و به خط آهن جنوب کشور متصل نیست نسبت به آغاز مطالعات احداث خط ریلی ارومیه- تبریز دستور داد.
بذرپاش تصریح کرد: در حال حاضر هر ۲ روز یکبار قطار در مسیر حرکت می‌کند که تلاش می‌کنیم تا در همین دولت تعداد و تردد قطار به ۳ برابر افزایش یابد.
وزیر راه و شهرسازی بر بهره‌برداری از مسیر ریلی توسط شرکت‌های خصوصی تاکید کرد و افزود: با شرکت‌های کنونی برای بهره‌برداری از خطوط ریلی در سه سطح بالا، متوسط و ضعیف مذاکره و توافق شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

دیدگاه


× 6 = چهل دو