۹۹.۱ درصد پرونده‌های قاچاق در آذربایجان‌غربی رسیدگی شد

۹۹.۱ درصد پرونده‌های قاچاق در آذربایجان‌غربی رسیدگی شد

آراز آذربایجان- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات قابل توجه این نهاد در راستای حمایت از تولید داخل و مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: طی نیمه نخست امسال، ۹۹.۱ درصد پرونده های ورودی به این نهاد در حوزه قاچاق رسیدگی و منجر به صدور حکم شد.
محمد اقوامی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۷۹۷ پرونده قاچاق به شعبه‌های تعزیرات حکومتی در آذربایجان‌غربی وارد شده و تنها ۲۵ پرونده شامل ۰.۹ (نه دهم) درصد کل آنها مختومه نشده و در مسیر رسیدگی است.
وی اضافه کرد: قاچاقچیان کالا در این استان طی نیمه نخست امسال به پرداخت چهار هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.
وی اظهار داشت: این میزان جریمه برای متخلفان هفت ۲ هزار و ۷۷۲ پرونده مختومه در حوزه قاچاق کالا در آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده‌است.
وی اضافه کرد: قاچاق کالاهایی نظیر سیگار، سوخت، البسه، طلا و زیورآلات، لوازم یدکی خودرو و لوازم خانگی از جمله مهمترین پرونده‌های قاچاق طی این مدت در آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: میزان جریمه‌های در نظر گرفته شده برای این متخلفان علاوه بر کالاهای ضبط شده از آنان بوده که این کالاها نیز میلیاردها ریال قیمت‌گذاری شده‌است.
آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق است و سالانه صدها میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط می‌شود.
تعزیرات حکومتی مسوول رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، تخلفات بهداشتی، درمانی، کالایی و خدماتی است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۳:۳۱ ب.ظ

دیدگاه


هشت × 8 =