امام جمعه اروميه:

هدف دشمن حضور کمرنگ مردم در انتخابات مجلس است

هدف دشمن حضور کمرنگ مردم  در انتخابات مجلس است

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: هدف دشمن ناامید و دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات مجلس است.
به گزارش آراز آذربایجان،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلای امام خمینی شهر برپا شد، در خصوص دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات و اینکه دشمن همواره پایگاههای اصلی و مهم را مورد هدف برای حمله قرار می دهد،گفت: هدف دشمن ناامید و دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات است لذا باید روحیه خود را تقویت کنیم و ضمن حضور پرشور در انتخابات مجلس دوازدهم، به افراد اصلح رأی دهیم. وی با اشاره به نقش و تاثیرگذاری نمایندگان مجلس در اداره امور کشور ادامه داد: وظیفه نمایندگان قانون گذاری و نظارت بر دولت است لذا اگر مجلس اصلاح شود باقی کارها نیز به درستی پیش می رود.
امام جمعه ارومیه با محکوم کردن حمله تروریستی به شاهچراغ گفت: تا زمانیکه ما از دین دست نکشیم، استکبار نیز بدنبال ضربه زدن به ماست و این حرکت ظالمانه اخیر، نشان دهنده حقانیت نظام و دین است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به نامگذاری ۳۰ مرداد به نام روز مساجد، مساجد را پایگاه توحید و مکانی برای گردهم جمع شدن مردم در جهت حل مشکلات یکدیگر دانست و گفت: لازم است خانواده ها با مسجد آشنا شوند و نمازهای یومیه را در مساجد برپا کنند؛ مساجد نیز باید از نظر ظاهری و برپایی برنامه های فرهنگی آماده و برای حضور مردم مهیا شود.
وی خواستار باز بودن مساجد در تمام ساعات روز شد و گفت: مساجد باید هر زمان باز باشد و در این راستا باید از مؤذن و متولی مسجد نیز حمایت شود. نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به ۳۱ مرداد و روز صنعت دفاعی،اظهار کرد: کشور بعد از انقلاب از نظر دفاعی به جایگاهی رسیده که دشمنان جرات وارد کردن هجه به کشور را ندارند.
وی با اشاره به روز پزشک، ضمن قدردانی از جامعه پزشکی و کادر درمان در ایام کرونا افزود: به پشتوانه انقلاب علم پزشکی در کشور نسبت به پیش از انقلاب، بسیار پیشرفت کرده است، پزشکی در اسلام یک حرفه نیست بلکه یک رسالت است لذا پزشکان و کادر درمان، زندگی ابوعلی سینا را الگو قرار دهند و معنویت را با پزشکی ادغام کنند.
امام جمعه ارومیه با گلایه از وضعیت ترافیک و کیفیت نان، افزود: عموم مردم از کیفیت نان و وضعیت ترافیک ناراضی هستند لذا مسئولین ذیربط و مدیریت شهری برای حل معضل چاره ای بیاندیشد. حجت الاسلام والمسلمین قریشی در خصوص موضوع حجاب نیز گفت: وضعیت حجاب در شان یک جامعه اسلامی نیست و مسئولین باید نسبت به ترویج حجاب کامل در جامعه ورود جدی داشته باشند.
وی در خصوص صحیفه سجادیه با اشاره به اینکه معارف اهل بیت به شکل دعا در این کتاب بیان شده است، گفت: بعد از قرآن کریم، مهمترین و موثق ترین کتاب، صحیفه سجادیه است، لذا لازم است شیعیان با این کتاب معنوی آشنا شوند چراکه این کتاب، یک کتاب سبک زندگی است. امام جمعه ارومیه با گریزی بر ادعیه صحیفه سجادیه بر ضرورت دوری از خشم، غضب،تندخویی و حسادت توصیه کرد و گفت: این صفات بسیار ناپسند هستند و چنانچه کنترل نشوند باعث خسران افراد در دنیا و آخرت می شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


یک + = 3