۱۳۰۰ تن گیلاس از باغات شهرستان اشنویه برداشت می شود

۱۳۰۰ تن گیلاس از باغات شهرستان اشنویه برداشت می شود

آرازآذربایجان – مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک هزار و ۳۰۰ تن محصول گیلاس از باغ‌های اشنویه برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ تن افزایش خواهد داشت.
سید انور حسینی با اعلام این خبر افزود: سطح زیرکشت باغات گیلاس شهرستان ۳۰۰ هکتار می باشد که از این میزان حدود ۱۶۰ هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است که با در نظر گرفتن میانگین برداشت ۸ تن در هکتار پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۳۰۰ تن گیلاس از باغات شهرستان برداشت شود.
وی همچنین اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و ارگانیک بودن محصول تولیدی در باغات شهرستان، گیلاس اشنویه ضمن برخورداری از کیفیت مناسب، طعم و مزه خاصی نیز دارد که بر بازارپسندی آن افزوده است و مازاد تولید نیز علاوه بر تامین بخشی ازنیاز بازار های داخلی به کشورهای روسیه، ارمنستان و عراق نیز صادر می شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اشنویه اظهار کرد: ارقام تکدانه مشهد، زرد دانشکده، سفید ارومیه، خوشه ای و رقم محلی با طعم و مزه خاص به نام خومالی از مهمترین ارقام کشت شده گیلاس در شهرستان می باشند و با توجه به اینکه پایه های کشت شده در شهرستان پایه های بذری می باشند، به منظورافزایش راندمان و کیفیت محصول و با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان، جایگزینی ارقام پایه رویشی به جای پایه های بذری از سیاستها و برنامه های این مدیریت است.
وی تصریح کرد: برداشت گیلاس مرغوب اشنویه از اواخر خرداد شروع می‌شود و ۳۵ تا ۴۵ روز طول می‌کشد که در فصل برداشت بیش از هفت هزار نفر روز به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و قدمت طولانی تولید گیلاس و کیفیت عالی این محصول در این شهرستان، اشنویه به پایتخت گیلاس کشور معرفی شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 5