نظارت بر نحوه ثبت‌نام در مدارس غیردولتی آذربایجان‌غربی تشدید شود

نظارت بر نحوه ثبت‌نام در مدارس غیردولتی آذربایجان‌غربی تشدید شود

آرازآذربایجان،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نظارت بیشتر بر روند ثبت‌نام در مدارس غیرانتفاعی و غیر دولتی ضروری و لازم است شهریه ثبت‌نام و سرویس این مدارس، مورد نظارت و بررسی جدی قرار گیرد تا تخلفی در این زمینه رخ ندهد.
جواد کرمی در جلسه کارگروه تنظیم بازار افزود: آموزش و پرورش لازم است گزارشی از دستورالعمل و نحوه قیمت‌گذاری نرخ شهریه مدارس، ثبت‌نام و سرویس مدارس را جهت طرح و بررسی در جلسه آتی کارگروه تنظیم بازار ارائه کنند.
موضوع ثبت نام در مدارس غیر دولتی و نحوه تعیین میزان شهریه از مسایلی است که بسیاری از اولیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و خواهان شفاف‌سازی بیشتر آموزش و پرورش در این زمینه هستند، بر اساس اعلام مسوولان آموزش و پرورش آذربایجان غربی از مجموع ۶۸۰ هزار دانش‌آموز استان ۱۰ درصد در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.
وی در بخش دیگری به موضوع برداشت محصول زراعی و آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان اشاره کرد و خواستار دقت پرداخت مطالبات کشاورزان بابت این محصول استراتژیک شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به پیش بینی افزایش تولید گندم در استان در سالجاری اضافه کرد: توجه به خرید به موقع وتضمینی گندم از کشاورزان و حمل آن به مراکز نگهداری، ضروریست تا زارعان و دولت متحمل ضرر و زیان از این بابت نشوند.
کرمی بر استفاده بهینه از ظرفیت سیلوهای استان در ذخیره سازی گندم تاکید کرد و ادامه داد: حمایت از گندم‌کاران و تسهیل در روند خرید گندم از مواردیست که در استان پیگیری می‌شود.
آذربایجان غربی یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی دارد که سالانه ۸۰۰ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات قرار می‌گیرد و ۳۹۴ هزار هکتار آن گندم است، امسال ۳۹۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم قرار دارد، ۱۰۴ هزار هکتار از گندم زارهای استان دیم و بقیه آبی هستند.
کرمی همچنین درباره عملکرد مشاورین املاک در حوزه مسکن با تاکید بر نظارت جدی و بیشتر در این حوزه با توجه به فصل جابجایی مستأجران گفت: اداره کل صمت از طریق اتحادیه‌های تخصصی به صورت جدی در این زمینه ورود و اقدامات لازم را برای نظارت بر فعالیت آنها انجام دهد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


+ 4 = یازده