نباید به هیچ کس اجازه سیاسی کاری در آموزش و پرورش داده شود

نباید به هیچ کس اجازه سیاسی کاری در آموزش و پرورش  داده شود

گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان ¬غربی گفت : مسئولان به هیچ عنوان نباید اجازه سیاسی کاری در آموزش و پرورش و مدارس را بدهند.
به گزارش آرازآذربایجان، وی با تاکید بر لزوم تسری نشاط در بین ارکان مدرسه گفت : منظور از نشاط مدارس شامل نشاط در بین کارکنان، دانش آموزان، محیط و فضای مدرسه است.
محمدی خاطر نشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس به هیچ عنوان نباید اجازه سیاسی کاری در مدارس را بدهند.
ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه مدیران مدارس شهرستان چالدران که در محل دبیرستان شبانه روزی اندیشه این شهرستان برگزار شد؛ اظهار داشت: پراکندگی جغرافیایی استان آذربایجان غربی و هم مرزی با چهار کشور شرایط نظام تعلیم و تربیت در این استان را ویژه کرده است.
وی با بیان اینکه ۵۰۱۱واحد آموزشی با بیش از ۲۵هزار کلاس درس در سطح استان فعالیت می کند؛ افزود: بیش از شصت درصد مدارس استان در مناطق روستایی قرار دارد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بهینه سازی سیستم گرمایشی مدارس در شهرستان چالدران اهمیت مضاعفی دارد.
محمدی با اذعان به اینکه استان آذربایجان غربی ار نظر فضای آموزشی و نیروی انسانی جزو چهار استان لازم التوجه کشور است؛ افزود: با توجه به محرومیت منطقه و کمبود فضای آموزشی، پوشش تحصیلی در شهرستان چالدران مطلوب نیست لذا رویکرد محرومیت زدایی در الویت قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بالغ بر ۳۰کلاس درس شهرستان چالدران نیازمند مقاوم سازی، تخریب و بازسازی است.
وی ادامه داد: امسال ۱۲۵۰از طریق دانشگاه فرهنگیان، ۷۰۰نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸و ۱۷۰۰نفر از نیروهای حق التدریس و نهضتی در مجموعه آموزش و پرورش استان به کار گیری شدند.
وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی در اجرای طرح معلم سی ساعته رتبه اول کشور را دارد؛ گفت: توسعه منابع انسانی از مدارس آغاز می شود و رسالت آموزش و پرورش در این حوزه سنگین است.
محمدی با اشاره به اینکه شعار آموزش و پرورش استان در سالجاری آموزش و پرورش منسجم و برنامه محور است؛ گفت: چهار میز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید در دستور کار مدیران مدارس قرار گیرد.
این مقام مسئول گفت: امروز با ظهور رسانه های گوناگون، زمان و مکان آموزش دیگر محدود به مدرسه نیست و بسیار گسترده است.
وی اضافه کرد: از مدیران مدارس انتظار داریم در اجرای دستورالعمل مدرسه محوری، اجرای طرح تدبیر در دوره ابتدائی و مدیریت آموزشگاهی در دوره متوسطه، اجرای طرح بوم یا برنامه ویژه مدرسه، تقویت فعالیتهای گروهی و ایجاد نشاط در مدارس اهتمام ویژه داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم تسری نشاط در بین ارکان مدرسه افزود: منظور از نشاط مدارس شامل نشاط در بین کارکنان، دانش آموزان، محیط و فضای مدرسه است.
وی با بیان اینکه تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق پنج عنصر اصلی برنامه درسی ملی است؛ ادامه داد:پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، جذب بازماندگان از تحصیل و ارتقا پوشش تحصیلی همواره مورد تاکید است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱:۴۱ ب.ظ

دیدگاه


× یک = 8