مستند‌های رادیویی محیط زیست جای کار دارد

مستند‌های رادیویی محیط زیست جای کار دارد

گروه فرهنگی:یک هنرمند مشورت و ارائه اطلاعات علمی مناسب توسط کارشناسان امر را در جهت ایجاد فرهنگ حفظ محیط زیست مهم خواند روند توسعه ساخت مستند‌های رادیویی با محوریت محیط زیست با محوریت فعالیت‌های پژوهشی ارزشمند خواند.
سیما پاتیمار، تهیه‌کننده برنامه‌های محیط‌زیست رادیو ایران که با اثر »آوای زمین« در سومین جشنواره پژواک گفت: این مستند هفت قسمت بود که به طور مستمر از رادیو ایران پخش شد.
در هر قسمت به موضوعی درخصوص محیط زیست همچون جنگل‌های بلوط، احیاء تالاب، حیات‌وحش، بحران آب، مهاجرت پرندگان پرداخت شده تا بدن وسیله اطلاعاتی را به مخاطبان ارائه و فرهنگ‌سازی برای حفظ فرهنگ محیط زیست را ارائه کنیم.
وی ادامه داد: از آنجایی که من در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کنم، امسال هم ترجیح دادم در این بخش شرکت کنم. سال گذشته هم در جشنواره مستند پژواک شرکت کرده بودم که البته موفق به کسب جایزه نشدم.
امسال دوباره شرکت کردم. بااین‌حال ارائه اطلاعات بر پایه علم سبب می‌شود تا تولیدات غنای خوبی را داشته و اثرگذار باشند.
پاتیمار در خصوص کار پژوهشی این مستند ادامه داد: با توجه به اینکه سال‌ها در این حوزه به طور تخصصی فعالیت دارم، پژوهش مستند »آوای زمین« را خودم انجام دادم.
ضمن اینکه از دوستانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، مشورت گرفتم. آن‌ها هم در ساخت این مستند به من کمک کردند.
هر جایی که به لحاظ علمی نیاز به کمک داشت، راهنمایی‌ام کردند. به هر حال تلاش کردم مستندی در حوزه محیط زیست در خور و شان شنوندگان رادیو ایران تقدیم کنم که مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.
این تهیه‌کننده جوان مستند‌های محیط زیست ادامه داد: در بخش آموزش مستندسازی دوره‌هایی را از قبل دیده بودم و مشاورانی در شبکه رادیویی ایران هستند که ما را در این مسیر همراهی کردند افرادی همانند زری‌باف و موسوی جزایری. آن‌ها ایده دادند.
همچنین کارگروه دیگری هم در شبکه بود که آن‌ها هم مشاوره می‌دادند و اگر نکته‌ای مدنظرشان بود مطرح می‌کردند همین همفکری کمک ویژه‌ای محسوب می‌شد تا مستند بهتری ساخته و ارائه شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از میزان،وی بیان کرد: امیدوار که سال‌به‌سال مستند‌هایی که در حوزه محیط‌زیست، ساخته می‌شود از کیفیت بهتری برخوردار باشد و کمک کنیم تا محیط‌زیست بهتری داشته باشیم.
.Arazazarbaiijan.farhangi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


پنج + 7 =