با حضور وزير بهداشت؛

مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه افتتاح شد

مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه افتتاح شد

گروه خبر:با حضور وزیر بهداشت مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه با حضور وزیر بهداشت و درمان و مقامات استانی افتتاح شد.
به گزارش آرازآذربایجان، با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان، سعادت استاندار آذربایجان غربی ، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مقامات استانی مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه به بهره_برداری رسید.
ایرج محبی مجری و محقق مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه در مورد این پروژه گفت: این مرکز با هدف بررسی آثار خشکی دریاچه ارومیه بر روی سلامت مردم احداث شده و قرار است آزمایش هایی را طی ۱۵ سال بر روی نزدیک به ۱۵۰۰۰ نفر صورت دهد.
وی اضافه کرد: عملیات طراحی و ساخت این پروژه از سال ۹۳ آغاز و در اواسط سال ۹۴ بصورت پایلوت آغاز بکار کرد و امروز این پروژه بطور رسمی به بهره برداری رسید.
مجری و محقق مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه تصریح کرد: مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه بعنوان پروژه ای زیر نظر پرشین کوهورت برای بررسی پیامدهای تغییرات اقلیمی در حوضه دریاچه ارومیه در ۲ فاز پیش بینی شده که فاز ۱ آن در قوشچی امروز به بهره برداری رسید و فاز ۲ نیز در بخش جنوبی دریاچه ارومیه خواهد بود.
شایان ذکر است این پروژه یکی از پروژه های افتتاحی در سفر وزیر بهداشت و درمان است.
*کلنگ بیمارستان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بر زمین زده شد
همچنین کلنگ احداث بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسط وزیر بهداشت بر زمین زده شد.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در آئین افتتاح مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه اظهار داشت: مجموعه تحقیقات سلامت حاشیه نشینان دریاچه ارومیه بعنوان یکی از بخش های مهم این مرکز خواهد بود که پروژه های تحقیقاتی زیادی در مورد تاثیرات تغییرات اقلیمی خشکی دریاچه ارومیه بر روی سلامت مردم منطقه در آن در حال انجام است.
وی به موضوع سفرش به استان اشاره و افزود: امروز در سفر به استان مهم آذربایجان غربی شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه های حوضه سلامت از جمله بیمارستان بوکان و مرکز تحقیقات کوهورت دریاچه ارومیه خواهیم بود.
وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: ا گرچه استان آذربایجان غربی هم اکنون وضعیت نسبتا مطلوبی در شاخص سلامت دارد ولی برای رسیدن به شرایط ایده آل باید تلاش های زیادی صورت گیرد که خوشبختانه با برنامه های دولت یازدهم و توجه ویژه استاندار این استان میتوانیم شاهد رسیدن آذربایجان غربی به شاخص های بین المللی باشیم.
قاضی زاده هاشمی گفت: دولت با وجود مشکلاتی که داشت توجه ویژه ای را به نظام سلامت معطوف کرد و اگر بتوانیم همین روند را ادامه دهیم نظام سلامت کشور ظرف چند سال آینده با رسیدن به یک نظام قانون مند از نظر شاخص ها نیز به طرح مطلوبی خواهد رسید.
وی افزود: هر دولتی بر روی کار بیاید باید توجه ویژه ای به نظام سلامت داشته باشد و نمی توان تنها با شعار دادن وضعیت سلامت را بهبود بخشید.
وزیر بهداشت و درمان به تلاش های دولت در حوضه سلامت اشاره و تصریح کرد: دولت یازدهم در بخش سلامت تلاش های خوبی داشت و بیمه شدن ۱۱ میلیون نفر و سهولت دسترسی مردم به پزشکان و پرستاران از آن جمله است ، ضمن اینکه در مورد طرح جامع سلامت دکتر روحانی یکی از حامیان جدی طرح بود و تلاش زیادی برای پیشبرد این طرح داشت.
همچنین آقازاده با اشاره به طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) اظهارداشت: اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه یک مرکز ریفرال بوده و فضای فیزیکی محدود در آن موجب ایجاد مشکلات عدیده‌ای می‌شود.وی ادامه داد: در این راستا تصمیم بر توسعه این بخش گرفتیم ولی با توجه به اینکه باید از فضاها حداکثر استفاده را برد در کنار احداث اورژانس، طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) شامل مرکز تشخیص، غربالگری و درمان سرپایی سرطان بخش پیوند مغز استخوان و بخش‌های ویژه و بستری عمومی و VIP نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در ساختمان جنبی این بیمارستان مرکز مهارتهای بالینی، مرکز آزمونها را نیز اجرایی شده است عنوان کرد: پروژه‌های توسعه عرصه سلامت باید زیر ساختی، با برنامه و اصولی باشد.
آقازاده در ادامه از تکمیل کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی عمار خبر داد و اظهارداشت: آزماشگاه جامع نیز بزودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که با انتقال آزمایشگاه‌های تخصصی و بخش ژنتیک از مراکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی و شهید مطهری و امام فضای بیمارستانهای ارومیه افزایش خواهد یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: پروژه توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه در دو ساختمان اصلی و جنبی انجام می‌گیرد که ساختمان اصلی شامل بخش اورژانس، مرکز تشخیص، غربالگری و درمان سرپایی سرطان بخش پیوند مغز استخوان، دوبخش ویژهICU، دو بخش بستریVIP، دو بخش بستری عمومی و چهار اتاق عمل است.
وی مساحت این طرح را ۱۵ هزار مترمربع برشمرد و گفت: این طرح که از آبان ماه سال گذشته آغاز شده هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.آقازاده مساحت ساختمان جنبی این پروژه را سه هزار مترمربع اعلام و اضافه کرد: ساختمان جنبی این پروژه که مراحل اولیه اجرایی آن هم شروع شده است شامل مرکز مهارتهای بالینی، بخش برگزاری آزمونهای بالینی گروههای پزشکی، فضای آموزشی اداری و تاسیسات است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


× یک = 8