معاون حمل و نقل اداره کل راهداري آذربايجان غربي:

مرز بازرگان به روی کامیون‌های ترک باز شد

مرز بازرگان به روی کامیون‌های ترک باز شد

گروه خبر:معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از گشایش مرز بازرگان به روی کامیون‌های ترکیه‌ای خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان، فروغ فاریابی گفت: از روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت، ترکیه کامیون‌های ترک حامل بار صادراتی را از مرز بازرگان پذیرش می‌کند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز گفت:۲۵ درصد صادرات جاده‌ای از پایانه مرزی بازرگان انجام می‌شود.
ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به تعدد مرزهای زمینی، حجم وظایف و پروژه های مهم راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان_غربی تعداد پرسنل و رانندگان فعال در این استان نقش حراست این اداره کل را بسیار مهم دانست و با اشاره اجمالی به سیمای راهداری و حمل و نقل آذربایجان غربی گفت:این استان با دارابودن پایانه مرزی بازرگان بعنوان مهمترین مرز زمینی کشور در زمینه واردات جاده ای کالا رتبه اول را در کشور داشته بطوریکه ۹۰ درصد واردات جاده ای غیر نفتی کشور و ۲۵ درصد صادرات جاده ای از این پایانه مرزی انجام می شود.
او ادامه داد : ۱۰ درصد ترانزیت کل کشور از مرز بازرگان انجام میگیرد که با توجه به عنایت وزیر محترم و احیا کریدور ابریشم این مقدار ظرفیت افزایش تا ? برابر را خواهد داشت.
شکری به قابلیت تبدیل شدن استان آذربایجان_غربی به هاب لجستیک شمال غرب کشور با توجه به وجود منطقه آزاد تجاری و شش پایانه مرزی افزود: این استان میتواند با توجه به پایانه های مرزی به عنوان واریانت بنادر جنوب در بحث بحرانها مطرح گردد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی فروغ فاریابی گفت: از روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت، ترکیه کامیون‌های ترک حامل بار صادراتی را از مرز بازرگان پذیرش می‌کند.
وی افزود: آن‌چنان که تا کنون از سوی ترکیه اعلام شده، روزانه ۶۰ کامیون ترک حامل بار صادراتی امکان ورود به خاک ترکیه از مرز بازرگان را خواهند داشت.
دولت ترکیه از ۳ اسفند ۹۸ مرز بازرگان را به روی ناوگان ایرانی و ترکیه‌ای به بهانه شیوع ویروس کرونا بست اما در نیمه اسفند ماه با ممنوعیت ورود کامیون‌های ایرانی، فقط به ناوگان ترکیه‌ای اجازه عبور از مرز بازرگان به خاک ترکیه را داد.
این کشور در تاریخ ۲۱ فروردین تا روز گذشته ۱۵ اردیبهشت با اعمال محدودیت، مجدداً مرز بازرگان را به روی کامیون‌های خود بست.این گزارش حاکی است این اقدام موجب شده بود تا روز گذشته حدود ۲۰۰ دستگاه کامیون ترک در مرز بازرگان به دلیل این ممنوعیت تردد به خاک ترکیه، متوقف شوند که از امروز این مرز به روی کامیون‌های ترک باز شد.
arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = چهار