آذربایجان غربی میزبان چهارمین رویداد “استان آپ” آذربایجان غربی میزبان چهارمین رویداد “استان آپ”

آذربایجان غربی میزبان چهارمین رویداد “استان آپ” آذربایجان غربی میزبان چهارمین رویداد “استان آپ”

آرازآذربایجان،چهارمین رویداد استارت آپی با عنوان “استان آپ” در آذربایجان غربی برگزار می شود.
جواد کرمی، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ۲۴ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع چهارمین رویداد استانی استارت آپی که در استانداری برگزار شد، افزود: چنانچه توسعه ای در تولید و یا اقتصاد کشورهای مختلف دنیا اتفاق افتاده مرهون استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان است.
وی ادامه داد: هم مرزی استان با ۳ کشور، ظرفیتی مغتنمی است که می توان از این ظرفیت با هدف ارتقای علمی و حتی صدور علم از طریق شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد.

کرمی گفت: خوشبختانه طی سال گذشته در شاخص‌های اقتصادی استان و تعهد شغلی، توانستیم به موفقیتهای مدنظر برسیم که این مهم در سایه استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و بخش خصوصی رخ داد.
معاون اقتصادی استاندار، برگزاری چهارمین رویداد “استان آپی” در آذربایجان غربی را اتفاق مبارکی دانست و افزود: به واسطه برگزاری چنین رویدادهایی، شرکتهای دانش بنیانی که ناشناخته مانده اند شناسایی و به سرمایه گذار معرفی می شوند.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست خبری با بیان اینکه سه دوره رویداد “استان آپی” در استانهای کرمان،قزوین و سمنان برگزار شده است، گفت: شهریور ماه امسال چهارمین رویداد استان آپی در آذربایجان غربی برگزار می شود که علاقه مندان می‌توانند تا ۲٠ مردادماه برای ثبت نام این رویداد به سایت صندوق نوآوری و شکوفایی به آدرس ghazal.inif.ir مراجعه کنند.
مصطفی بغدادی خاطرنشان کرد: در ۳ رویداد پیشین استان آپی، ۲۱۳ تیم شرکت کرده است.
وی تقویت جریان سرمایه گذاری جسورانه و جذب سرمایه در استانها را از اهداف برگزاری این رویداد استان آپی عنوان کرد و گفت: ظرفیتهای سرمایه پذیری در طرحهای فناورانه و کسب و کاری در استانها شناسایی و سپس به نهادهای سرمایه گذار معرفی می شوند که دوره های توانمندسازی، آموزشی و مشاوره نیز برگزار می شود تا تیم ها توانمند شوند.
بغدادی تعداد شرکتهای دانش بنیان کشور را ۸۷۹۹ مورد اعلام کرد و گفت: در آذربایجان غربی نیز ۹۵ شرکت فعال است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲:۳۸ ب.ظ

دیدگاه


× هفت = 35