رييس موسسه تحقيقات آب وزارت نيرو:

مردم محلی به کمک دریاچه ارومیه بیایند

مردم محلی به کمک دریاچه ارومیه بیایند

گروه خبر: رییس موسسه تحقیقات آب وزارت نیروگفت: همه در حال تلاش برای احیای دریاچه هستند اما مردم جوامع محلی باید کنار هم بایستند و مشکل را حل کنند، در عین حال باید در نظر داشته باشیم بالاخره برای دریاچه بزرگترمان(خزر) هم در کنار دریاچه ارومیه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.
به گزارش آراز آذربایجان، محمدرضا کاویانپور ، درباره نتایج تحقیقات درباره آینده احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: دریاچه ارومیه دریاچه‌ای است که با تغییرات قابل توجه اقلیمی مواجه شده است اما اینکه عوامل انسانی نیز در آن تاثیرگذار بوده کتمان‌پذیر نیست. وی افزود: اینکه در سال‌های اخیر تلاش شده که دریاچه احیا شود مثل انتقال آب از حوزه‌های دیگر به داخل دریاچه همچنین اینکه کارکرد برخی سدها متوقف شده و جلوی توسعه کشت نیز در منطقه گرفته شده است، اما کماکان دریاچه به روند تغییر خود ادامه می‌دهد. رییس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: عنصر بسیار مهم تاثیرگذار بر کاهش سطح آب دریاچه ارومیه تغییر اقلیم است، بارش‌ها به شدت در حوضه کاهش یافته و دما به شدت بالا رفته است، بنابراین سطح آب دریاچه همچنان در حال تبخیر است. وی بیان داشت: اینکه ما به مردم بگوییم دریاچه ارومیه را مانند قبل خواهیم داشت آرزوی همه ماست ولی منابع آبی که لازم است باید مدنظر قرار گیرد.
کاویانپور تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم و چشم‌مان را روی اتفاقاتی که در حال رخ دادن است نبندیم، همه در حال تلاش برای احیای دریاچه هستند اما مردم جوامع محلی باید کنار هم بایستند و مشکل را حل کنند، در عین حال باید در نظر داشته باشیم بالاخره برای دریاچه بزرگترمان(خزر) هم در کنار دریاچه ارومیه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


× چهار = 24