آرازآذربايجان گزارش مي‌دهد

تصادفات منجربه فوت و جرح در آذربایجان غربی افزایش یافته است

تصادفات منجربه فوت و جرح در آذربایجان غربی افزایش یافته است

گروه گزارش:بیشترین فوتی در تصادفات آذربایجان غربی به ارومیه مربوط می‌شود که باید برای بهبود این روند گام برداشت.
به گزارش آرازآذربایجان ، تصادفات رانندگی یکی از معضل‌های جدی در برهه کنونی به شمار می‌رود که باید برای بهبود و اصلاح این روند گام برداشت.
به ویژه اینکه بیشترین فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان غربی به ارومیه مربوط می‌شود بنابراین لازم است که در این زمینه با همکاری رسانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر اقدام اساسی انجام شود.
بنابراین با محور قرار دادن این موضوع خبرنگار ما گزارشی را به رشته تحریر در آورده است که امید است در تغییر روند کنونی موثر واقع شود:
* افزایش فوتی و مجروح ناشی از تصادف در آذربایجان غربی
رسول روشنی مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی، عامل انسانی را دارنده نقش حائز اهمیت در بروز تصادفات رانندگی دانست و ادامه داد: متاسفانه با افزایش ۱۸ درصدی مرگ ناشی از تصادفات رانندگی در هشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رو به رو هستیم.این مسئول، تعداد افراد کشته شده بر اثر تصادف در هشت ماه امسال را ۵۲۶ نفر دانست و اضافه کرد: براساس آمار ثبت‌شده بیشترین فوتی مربوط به ارومیه است به طوری که ۱۱۱ نفر به این دلیل امسال فوت شده‌اند.
روشنی با بیان اینکه در مهاباد ۵۸ نفر به واسطه وقوع تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، گفت: بنابراین ارومیه و مهاباد از بیشترین کشته در تصادفات رانندگی برخوردار است.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ۳۵۳ نفر در جاده‌های برون‌شهری و روستایی، ۹۲ نفر درون‌شهری همچنین ۸۱ مورد غیرترافیکی جان خود را از دست داده‌اند، بیان داشت: ۱۱۲ آنها عابر پیاده‌، ۱۸۱ نفر سرنشین و ۲۲۸ نفرشان هم راننده بود‌ه‌اند.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی در هشت ماه امسال ۸ هزار و ۳۲۹ نفر است، گفت: این رقم نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
* با استناد به آمار پزشکی قانونی باید فرهنگ رانندگی را بهبود بخشید
چکامه کارخانه‌ای کارشناس فوریت‌های پزشکی با اشاره به اینکه عامل انسانی نقش زیادی در بروز تصادفات رانندگی دارد، گفت: عامل انسانی بیشترین سهم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
وی نسبت به خستگی، خواب‌آلودگی، رعایت نکردن سرعت مطمئنه، سبقت‌های غیرمجاز انجام حرکات مارپیچ، رعایت نکردن فاصله طولی و … تذکر داد.
کارخانه‌ای دقت و توجه هر چه بیشتر مردم به توصیه‌های کارشناسان را خواستار شد و بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی در امر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به آمار پزشکی قانونی استناد کنند.
این کارشناس بر لزوم برنامه‌ریزی برای پیشگیری، ارتقای آگاهی‌ عموم مردم تاکید کرد و گفت: به این ترتیب درراستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی گام برداشته می‌شود.بی‌توجهی به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در بین اقشار مختلف مردم از جمله ناهنجارهایی است که به صورت روزمره در سطح خیابان‌ها و بزرگراه‌های داخل شهر و … شاهد هستیم.در تصادفات رانندگی عوامل متعددی دخیل هستند که به طور کلی می‌توان با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله پزشکی قانونی برای بهبود روند فعلی گام‌های بلندی برداشت.عامل جاده‌ای، خودرویی و انسانی از جمله مهم‌ترین و موثرترین عواملی هستند که در بروز تصادفات رانندگی سهم خود را ایفا می‌کنند، بنابراین لازمه کنترل اوضاع توجه داشتن به این موارد و بهبود وضعیت‌شان است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


9 + = پانزده