فرمانده انتظامي استان آذربايجان غربي:

فرهنگ نقدپذیری را باید در جامعه نهادینه کنیم

فرهنگ نقدپذیری را باید در جامعه نهادینه کنیم

گروه خبر: فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: دانشگاهیان و دانشجویان نقش مهمی در جای انداختن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارند.
سردار شرفی در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور ارومیه با تسلیت ایام محرم و سوگواری امام حسین(ع)، گفت :امیدواریم همه جزء پیروان واقعی امام حسین (ع) باشیم.
وی در ادامه افزود: دین مبین اسلام برای رستگاری بشر راه هایی را تعیین کرده که بخشی از آن برخورداری از رفتار جمعی، کنش و واکنش های متقابل و مسئولیت گرا و دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر است.ما در برابر تمامی رفتارها و کردارهایمان مسئول هستیم و نباید نسبت به آن ها بی تفاوت باشیم و از آن ها به سادگی عبور کنیم بلکه باید تا جایی که می توانیم مسئولیت پذیر باشیم و نگوییم مشکلات دیگران به ما مربوط نیست،زیرا طبق حدیثی از پیامبر اکرم، خداوند به کسانی که دوست داشته باشد قدرت عطا می کند پس باید قدر این موهبت خداوندی را بدانیم و از آن برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم.
شرفی تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه جهات بررسی می شود.برای مثال نیروی انتظامی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دست به اجرای طرح هایی از جمله طرح های همیاران پلیس، همیاران مردم و… نموده که باعث می شود فرهنگ این فریضه الهی در بین مردم نهادینه شود و از آن جایی که در موازین مدیریت اسلامی توجه به امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه ویژه ای برخوردار است این وظیفه مدیران است که این فریضه را در درون سازمان رواج دهند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاهیان نقش مهمی در امر به معروف و نهی از منکر و امنیت جامعه دارند افزود: در بین دانشجویان دانشگاه های مختلف، دانشجویان دانشگاه پیام نور بار منفی کمتری در جامعه دارند و آمار منفی گرایی آن ها بسیار ضعیف است. در بین سطوح آموزشی مهم نیست که آموزش به صورت غیر حضوری یا حضوری باشد مهم خروجی آن است که فرد پس از اتمام تحصیلات چه نوع شخصیتی پیدا خواهد کرد.پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه اولین سازمانی که آن ها را مورد ارزیابی قرار خواهد داد سازمان های نظامی(برای آقایان)، است آن جاست که تاثیر دانشگاه بر فرد مشخص می شود.
رسانه را عامل موثری در فعل و انفعالات جامعه دانست و گفت: ماهواره های دولت های غربی با تزریق افکار مسموم به جامعه و بازی کردن با احساسات مردم افکار عمومی را تسخیر می کنند و مردم برخلاف میل باطنی به سمت آن کشیده می شوند. وی تبلیغات منفی را عامل هر فتنه ای دانست و گفت: در این بمباران فکری، فرهنگی و رسانه ای ما باید فرهنگ نقد پذیری را در خود و جامعه پرورش دهیم و امر به معروف و نهی از منکر را مانند قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) که نهادینه شده و به صورت فرهنگ درآمده رواج داده و به صورت یک فرهنگ جدانشدنی دربیاوریم و باید هنگام انجام این فریضه الهی با زبان مسالمت آمیز و نرم شخص را پند دهیم و روش های آن را فرا بگیریم تا بتوانیم بیشترین تاثیر را در جامعه و خود شخص داشته باشیم.
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در پایان این جلسه خاطر نشان کرد: مشکلات ما با فرهنگ سازی و اغنا سازی حل می شود. از جمله عوامل موفقیت در این فرهنگ سازی فرهنگ مشارکت جویی، مشارکت طلبی مخاطب محوری، تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی می باشد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۹:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


3 × = پانزده