ظرفیت نهفته ۳۰ درصدی در شبکه ریلی کشور بهره برداری شود

ظرفیت نهفته ۳۰ درصدی در شبکه ریلی کشور بهره برداری شود

گروه خبر: مدیر کل راه آهن آذربایجان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت نهفته ۳۰ درصدی در شبکه ریلی کشور تاکید کرد.
میر حسن موسوی دیزجی در گفت‌وگو با مهر،افزود: در حال حاضر ظرفیت نهفته ۳۰درصدی در شبکه ریلی کشور وجود داشته که با عملیاتی شدن شاخص های برنامه ای کردن حرکت قطارها، سرعت تاخیر در سیر قطار ها، ناوگان گرم در سرویس و … می توان به رشد ۲۰ درصدی در بهره مندی از این شاخصها دست یافت.
وی ضمن تاکید بر اینکه واگذاری امور به بخش خصوصی نباید باعث کاهش عملکرد این واحدها شود، اظهار داشت: فقط جایگاه متولیان با این اقدام عوض شده که باید با شفاف سازی رابطه راه آهن به عنوان بخش حاکمیتی و سیاستگذاری و بخش خصوصی روشن، تا در حوزه اجرایی موجب سردر گمی مجریان نشود.
مدیر کل راه آهن آذربایجان در خصوص مسیر ریلی تبریز- رازی اعلام کرد: مسیر سیر قطار های بین المللی، ابنیه و تاسیسات موجود در آن از جمله پل استراتژیک ۴۴۸ متر ی قطور و ایستگاه رازی در فاصله ۹۶۰ کیلومتری تهران در منتهی الیه مسیر راه‌آهن آذربایجان، در مرز ترکیه یکی از ۴ ایستگاه باز بین‌المللی راه آهن آذربایجان است.
موسوی دیزجی ادامه داد: با استقرار شبانه روزی گمرک، تشریفات مربوط به کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیت در آن انجام می شود که با توجه به وضعیت و موقعیت منطقه آمادگی همه جانبه این خطوط برای سیر ایمن قطار های بین المللی مسافری و باری را داریم.
وی از تمام بازسازی خطوط ایستگاه راه آهن سلماس نیز خبر داد و گفت: عملیات بازسازی ایستگاه فرماندهی راه آهن سلماس در محور تبریز- رازی، با اجرای عملیات مونتاژ، جمع آوری، تهیه کوبلاژ و نصب ۶ هزار و ۵۰۰ متر خط آهن و بهسازی تعداد ۱۴ دستگاه سوزن به اتمام و مورد بهره برداری قرار گرفت.وی هدف از اجرای این طرح را ارتقا سطح ایمنی خطوط برای سیر روان قطارهای مسافری و باری در مسیر ایستگاه راه آهن تبریز تا ایستگاه راه آهن رازی در مرز ایران و ترکیه دانست و عنوان کرد: در مرحله اول این طرح عملیات بازسازی ایستگاه و خطوط راه آهن سلماس اجرا شد.
مدیرکل راه آهن آذربایجان اضافه کرد: در این راستا کـارهای اجـرایــی بازسازی کامل خطوط ریلی ایستگاه شرفخانه بطول ۸ کیلومتر نیز آغاز شده و بزودی عملیات اجرایی بازسازی خطوط ایستگاه دیزج خلیل هم در این مسیر آغاز می شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۶:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


9 − یک =