نماينده مردم ماکو در مجلس شوراي اسلامي مطرح کرد

ضرورت ورود وزرای اقتصاد و راه به وضعیت گمرک بازرگان

ضرورت ورود  وزرای اقتصاد و راه به  وضعیت گمرک بازرگان

گروه خبر: نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس، ضمن تشریح مشکلات رانندگانی که برای ورود به کشور از ترکیه از طریق مرز بازرگان یک هفته پشت مرز معطل می‌مانند از وزرای اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی خواست تا به این موضوع ورود پیدا کنند.
به گزارش آراز آذربایجان،محمد علی پور ، با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه انتخابیه‌اش به وضعیت گمرک این منطقه برمی‌گردد در تشریح جزییات آن، گفت: بزرگترین مرز زمینی کشور در این منطقه قرار دارد و روزانه حدود ۶۰۰ تریلی برای ترانزیت کالا از طریق این مرز تردد می‌کنند.
نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اشکالاتی ناشی از عدم همکاری ترکیه بعضا باعث آزار و اذیت رانندگان ایرانی می شود چرا که به دلیل سختگیری‌هایی که در کشور همسایه به بهانه‌های استاندارد یا ساخت و ساز برای آنها وجود دارد گاه تا ۷ روز باید برای ورود به ایران از سوی کشور ترکیه پشت مرز معطل بمانند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته این مرز زمینی بازرگان از این جهت دارای اهمیت است که یکی از مبادی صادرات و واردات کشور است بنابراین ما در حال پیگیری برای رفع مشکلات این بخش هستیم تا در راستای تامین مایحتاج کشور روند واردات و صادرات از طریق این مرز تسریع شود.
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، در پایان از وزرای امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی خواست تا به این موضوع رسیدگی کنند./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 9