۱۰۰ هزار نفر از نیروهای و آموزش و پرورش تعیین تکلیف شدند

۱۰۰ هزار نفر از نیروهای و آموزش و پرورش تعیین تکلیف شدند

اراز آذربایجان- وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش تعیین تکلیف شدند که در دهه گذشته بی سابقه است.
محسن حاجی میرزایی در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت آذربایجان غربی در شاخص‌های اصلی، افزود: پوشش تحصیلی این استان کمتر از میانگین کشوری بوده و این شاخص برای دختران ۴۷.۸ است که هفت دهم درصد کمتر از میانگین است.
وی ادامه داد: در آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش این استان کمتر از میانگین و در رتبه ۲۷ کشور است در حالی که این موضوع فوق العاده اهمیت دارد
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۶ درصد دانش آموزان در دوره دوم متوسطه آذربایجان غربی در رشته ریاضی تحصیل می‌کنند و آینده رشته‌های مهندسی با مشکل مواجه است و باید فکری اساسی برای آن بشود.
وی با بیان اینکه ضریب بهره برداری از کلاس درس در آذربایجان غربی از میانگین کشوری بالاتر است گفت: متوسط سرانه فضای کلاسی استان ۴.۰۵( چهار و پنج صدم) متر است که از میانگین کشوری کمتر است و توزیع آن نرمال نیست
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۲۰ درصد از فضای آموزشی آذربایجان غربی فرسوده و تخریبی است و لازم است برای استاندارد سازی فضای آموزشی اقدام شود.
وی با اشاره به پیگیری مشکل همکارانی که از دانش سرا وارد این نهاد شده اند افزود: به معاونت حقوقی درباره پیگیری مشکل آنان مأموریت داده ام تا کمک و پیگیری کنند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۸:۲۴ ب.ظ

دیدگاه


هفت × = 21